Bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Goedendag ... Ik heb net een netwerk geïnstalleerd met 2 vaste pc's en een laptop, allen XP. Het volgende doet zich voor:
- Ik kan met ping de laptop bereiken vanaf de vaste pc's, maar de laptop kan niet pingen met de vaste pc's.
- op de vaste pc's kan ik het netwerk niet bereiken: MSHOME is niet toegankelijk\machtiging
- op de laptop kan ik het netwerk wel bereiken, maar krijg ik dezelfde foutmelding als ik de betreffende vaste pc benader.
Hoe los ik dit op?

Ik weet dat het te maken kan hebben met de firewall. Als ik binnen het Beveiligingscentrum kijk, en de Firewall uitschakel, blijft in het overzicht staan dat de Firewall is ingeschakeld. Hoe los ik dit op? Ook weet ik dat ik de Firewall kan configureren en dat ik de IP adressen van de verschillende pc's kan aanmerken als uitzondering. De Firewall van XP vraagt dan echter naar een Naam en een Poortnummer. Ik neem aan dat de naam de naam van andere de pc is in het netwerk, maar wat is dan het poortnummer?
 
Delen bestanden - antwoord

Voor de liefhebbers: ik ben eruit. Om de een of andere reden lukte het niet de firewall uit te schakelen.Zowaar, nu lukte het wel en inderdaad kon ik toen alle gedeelde mappen zien. Het instellen van mijnpc's als uitzondering was een tweede, want ik wist nit welk poortnummer het betreft. Wel: nummer 80 (met dank aan Puppie). Nu draait mijn firewall en mijn netwerk, en het hele idee van PluggenenSpelen zoals men dat in de winkel altijd zo mooi vertelt,heeft weer een nieuwe dimensie gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan