Bestanden delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hi,
Wie kan deze (bijna) digibeet gelukkig maken ? Zeer waarschijnlijk een simpele vraag, maar waar ik ook zoek en scroll, ik kom er niet uit:

Ik wil bestanden delen met een vaste persoon met een eigen laptop. Anderen mogen deze bestanden niet kunnen zien (titel niet, inhoud al helemaal niet). Wil dus niet via de map Openbaar. Ik lees in Windows help wel dat je bestanden kunt delen met een of meer gebruikers. Inmiddels mijn vaste collega aangemaakt als standaardgebruiker.

So far, so good. Maar hij wil logisch niet zijn eigen wachtwoord aan mij opgeven. Kan ik zonder een wachtwoord in te stellen voor die gebruiker toch bestanden delen, zodat alleen hij ze kan zien ? Zo ja, hoe ??? Ik zie wel dat ik zelf een wachtwoord voor hem kan instellen, maar dat wil ik niet want dan breng ik hem in de problemen (gedoe met wachtwoord diskettes aanmaken etc).

Tks a million !!!
Frans

maak een account aan voor die persoon en sla het bestand dat je wilt delen op op een directory waar je beiden bij kan. Deel die directory en als je NTFS gebruikt dan kan je personen rechten geven. Op een harde schijf met een FAT indeling kan dat niet. Daarop kan je alleen iedereen rechten geven.

HTH:D

Directory

Hi HTH,
Dank voor je uitleg. Het rechten geven is niet zozeer het probleem, het account aanmaken ook niet, maar wel het maken van een directory waar we beiden bij kunnen.

Hoe maak je die aan ? Stomme vraag misschien, maar nooit ervaring mee gehad.

Heb een C:\ directory voor mijn PC, maar wil bv een H:\ directory maken, waar in de gedeelde bestanden op kan zetten. Dat moet dan ook op de PC van mijn collega. Maar - vergeef mijn digibetische kennis - hoe maak je in hemelsnaam zo'n H:\ directory aan ??

Tks
Frans

Een H-schijf suggereert dat je een harde schijf hebt die H is genoemd. Als je dan een directory aanmaakt en daarvan de sharing en security instelt, dan moet het toch goed komen? Ik snap het probleem niet.

BTW: HTH betekent: Hope this helps of happy to help. en BTW betekent By the way.

Directory

Punt is, dat ik niet weet hoe ik een directory moet maken. Ik heb geen H-schijf, alleen een C-schijf.

Als ik een H-schijf (of een andere schijf: I, J, K of wat dan ook) zou hebben, dan kan ik dezelfde schijf toekennen bij mijn collega en daarop bestanden delen. Maar hoe kan ik zo'n directory aanmaken ??

Moet dat in FileZilla (mijn FTP) of in Windows ?

Piece of cake

Als je een directory wilt delen bijvoorbeeld C:\Bestanden
Dan heb je in je Sharing en Security schermpje de mogelijkheid je Share een naam te geven. Stel dat je die onverandert laat. Dan heet je share: Bestanden.
Als de naam van je computer op het netwerk HELP001 is, dan zal iedereen op het netwerk jouw share kunnen vinden door in de explorer \\HELP001\Bestanden in te tikken. Je gedeelde directories kunnen ook worden gevonden in de verkenner/explorer door te kiezen voor Netwerk en daarna jouw computernaam: HELP001.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan