Bestanden die ik niet kan verwijderen en hoe ik het snelst XP kan formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb via Kazaa een aantal bestanden op mijn E schijf gezet. Die wil ik nu weghalen maar dat gaat niet.
Ze zijn door iets of iemand in gebruik?!

Hoe haal ik ze weg?

En hoe kan ik het snelst XP formateren? Ik heb een C schijf met de installatiesoftware onder NFTC, een D schijf met een image van de C schijf in Fat32 en dan de E schijf met alle informatie, muziek, films.

Die laatste wil ik formateren maar krijg het niet voor elkaar.

Probeer eens 1 van de volgende methodes.
af lopend van rigoreus naar subtiel :)

1. via configuratiescherm - systeembeheer- schijfbeheer je E partitie verwijderen en opnieuw aanmaken
  2. Via veilige modus opstarten en dan partitie formateren
  3. Via veilige modus opstarten en bestanden verwijderen.
  4. op internet zoeken (ik weet zo niet waar maar ik ben het een keer tegen gekomen) naar de regsleutel die de verotte indexing en precaching functie in windows XP uitzet want die zorgt ervoor dat jij die bestanden niet kan verwijderen
    [/list=1]

Ik kan geen AVI verwijderen
Meestal kan je het niet verwijderen daar men zegt dat de file in gebruik is. De reden hiervoor is dat XP een lijstje bijhoudt van recent gespeelde bestanden.
Je vind de lijst in het register(start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ MediaPlayer \ Player \ RecentFileList.

Verwijder hier het bestand

of

in het register( start-uitvoeren - typ 'regedit') via de sleutel

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

en verwijder daar de key

"{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Voor een permanente oplossing:

( start- uitvoeren- typ ' regedit')
Verwijder de volgende registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32

Sluit het Register af en herstart de pc

He hallo, te gek, de oplossingen werken, ik heb die bestanden kunnen verwijderen, XP is inderdaad de schuldige. Formateren hoeft nu niet....maar wat ik wilde weten; je kunt toch formateren met behulp van de XP CD?

Enne, ik heb via Computer Consument ooit een Cd gekregen met registratie nummer om een Imagebuilder en een partitiemanager van Acronis te installeren.

Dat zijn volledige versies en werken echt te gek (althans die Imagebuilder in ieder geval omdat ik die regelmatig gebruik om images te maken in Windows.

Maar uit het verhaal van Ellasar maak ik op dat ik als ik een partitie wil formateren ik gerust die partitie kan verwijderen en dan opnieuw kan aanmaken. Dat kan inderdaad heel erg simpel met dat Acronis programma.

Ik zal jullie de namen geven van die produkten en waar je die CD's kan weghalen.

Bedankt voor jullie hulp.

Ok; Acronis; www.acronis.com

1. True image deluxe (volledige versie op cd van PC magazine Extra van juli/augustus 2003)

2. Acronis Partition Expert (volledige versie op cd van PC magazine Extra van maart 2004)

Als je die cdtjes hebt dan kun je een aanvraag doen voor een reg nummer. Die krijg je per omgaande per email toegezonden, installeren en inbrengen en het werkt!

Als je die cdtjes niet meer kunt krijgen dan is er wel een andere oplossing.....heb voor mijn broer ook 2 copietjes kunnen maken. Any DVD/Nero!

Geplaatst door crazyheels
....maar wat ik wilde weten; je kunt toch formateren met behulp van de XP CD?

Yup, booten van cd, setup draaien tot hij bij het selecteren van partities komt, daar verwijderen en opnieuw aanmaken.

en dan kun je meteen herinstalleren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan