bestanden die zomaar verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThePope

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
hallo,

ik heb een vraagje, wij hebben hier een computer in huis staan, en die is al 2 of 3 keer in 1 week tijd geformateerd.
Maar elke keer verdwijnen er, naar enkele dagen van goed functioneren, windows bestanden, ik ben toch al wel slim genoeg om te weten dat zoiets niet vanzelf gebeurt. dus kan iemand mij uitleggen hoe deze toch verdwijnen?

Sorry, maar ik ben bang dat je weinig respons zal gaan krijgen op je vraag. Je geeft wel heel erg weinig informatie om "beelden" te krijgen bij het probleem.

Welke Windows (XP ok, maar ook met SP2 en HOE wordt dit SP2 eropgezet : online of middels disk?)
WAT verdwijnt ?
HOE kon je tot de conclusie dat er WAT verdwijnt, werkt er IETS niet meer ?

Pasja zei:
Sorry, maar ik ben bang dat je weinig respons zal gaan krijgen op je vraag. Je geeft wel heel erg weinig informatie om "beelden" te krijgen bij het probleem.

Welke Windows (XP ok, maar ook met SP2 en HOE wordt dit SP2 eropgezet : online of middels disk?)
WAT verdwijnt ?
HOE kon je tot de conclusie dat er WAT verdwijnt, werkt er IETS niet meer ?

sorry maar ik wou dat ik een screenshot kon maken, ik weet ook niet wat voor informatie ik hierover kan geven.
dus als je nog iets wilt weten ben ik blij het je te vertellen.
de antwoorden op je vraag in een lijstje:

• Win XP SP1 (verder wel alle updates)
  • een/de config bestand(en) van win xp verdwijnen
  • En ik kom erachter als ik de pc aanzet, want dan krijg ik de melding dat er een bestand mist, en dat ik windows moet repareren, middels de CD van windows.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook eens je geheugen laten controleren met Memtest86.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

Pasja zei:
begin maar met sp2 te installeren (na weer een nieuwe format)

heel leuk en aardig, maar sp2 vernachelt die hele pc.
het is een Intel Pentium 4 met 2.41GhZ, en 256 MB ram maar hij trekt sp2 nooit niet...
dit vind ik ook raar maar het is zo, dus kan ik sp2 niet instaleren... :(
dat van die memory test zal ik eens doen, maar wat kan dat er mee te maken hebben dat deze bestanden zichzelf verwijderen?

ThePope zei:
maar wat kan dat er mee te maken hebben dat deze bestanden zichzelf verwijderen?
Als er een probleem met je geheugen is, kan het zijn dat tijdens het laden net weer een ander bestand niet in het geheugen geladen kan worden.

dankje, ik zal het proberen.
en dan kom ik net nog iets tegen, de win. map Resources is beschadigd. zonder dat ik iets heb gedaan, kan iemand ook uitleggen hoe dat gebeurt, dit is tevens ook al 2 of 3 keer gebeurt in 1 week tijd (elke keer nadat ik windows update heb uitgevoert en de pc opnieuw opstart, het betreft dezelfde pc)

Ga eens naar de support site van de fabrikant van je moederbord en bios en controleer of je geen hardware updates(drivers) nodig hebt..
Je zou voor de zekerheid indien je up to date blijkt te zijn de meest resente drivers eens opnieuw kunnen installeren..

Ik vermoed dit omdat je zelf aangeeft dat je kompjoeter vast loopt bij het installeren van sp2, volgens de door jouw gegeven specificaties mag sp2 geen probleem zijn op 'n pentium 4 met 2.4ghz. :)

Anders heb je grote kans dat er hardware naar de knoppen is. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan