bestanden eenvoudig weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
ha mensen
vraagje, ik wil kijken of het lukt om een pagina te maken in mijn huidige site waar ik kleine files op zet die mensen kunnen downloaden.
als ik dat op de standaard manier moet doen dan moet ik voor elk bestand een link maken etc .
ik wil eigenlijk proberen om het zó te maken dat ik steeds als ik een bestandje toevoeg aan de pagina (dus op de server bij de andere bestanden zet) de link naar dat bestand vanzelf op de downloadpagina verschijnt dus zonder steeds een nieuwe link of knop te maken. dus als het bestandje bijv piet.zip heet dat de exacte naam ook zo op de downloadpagina komt
kan dit denken jullie?

tnx!

Laatst bewerkt:
Vraag:

hoe doe je dat

................

oh.. ik dacht dat je vraag was of het kon :P...

Maar zoiets kan bijv heel eenvoudig als je apache even kan vertellen dat de DirectoryIndexing wel mag; dan zie je gewoon een lijst.

Je kan het idd ook met scripting oplossen.
Ik heb zelf een tijdje autopageD gebruikt:
http://www.hotscripts.com/Detailed/11249.html

t.

bedankt voor de tips!
nu nog uitvissen hoe je die php zaken moet gebruiken, ik ben nog in de leerfase :( snap er nog even niks van)

autopageD heb ik gedownload maar ik mis nog even het hoe ik een en ander moet gebruiken......

is het mogelijk dat beknopt te vertellen?

tnx alvast

als je de code even post en aangeeft in welke map je de downloads gaat plaatsen wil ik het wel even voor je passend maken. Geef het relatieve pad even. Dat is het pad van de plaats waar download.php moet komen en waar de downloads staan, het is makkelijker die in verschillende mappen te zetten anders moet je de download.php een debug geven dat hij zichzelf niet mee moet tellen.

Het is vaak ook wel chique om extensie icoontjes mee te nemen in het script. Ik heb hier een verzamelling voor je die je mag hebben. Dan krijg je de bestandsnaam met link met erachter of ervoor een icoontje, net als bij de explorer op je compu!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan