bestanden en foto' s zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bodin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodin

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik heb de laptop van een collega van mijn werk die niet doorstart in win 7.
Er staan nog immers vele persoonlijke foto' s op die ze absoluut kost wat kost wil redden.
Ik heb Ubuntu 14.10 geïnstalleerd (is nog bezig nu) en zou graag willen weten, hoe ik daarna die foto's in win 7 kan terugvinden en hoe doe ik dit? Ook het dollarteken kan ik niet intikken. Graag advies aub. Bedankt alvast voor jullie respons.

Peter

ik neem aan dat je linux naast windows instaleert.

dan kun je via bestandsbeheer bladeren door de hele schijf en de mappen. dan kun je als het goed is ook de windowspartie in.

Even een toevoeging op headlight.
Ubuntu installeren is niet eens nodig, je kan hem ook in live mode draaien vanaf een usb stick of cd. Op die manier blijven alle bestanden gewaarborgd en heb je geen risico dat je iets kapot maakt. Uit je bericht maak ik al op dat je hem aan het installeren bent. Als je dit naast windows doet is dat op zich ook geen probleem en kan je via de bestandsbeheerder bladeren naar je windows partitie. Vanuit daar kan je alle bestanden terugvinden, mits de drive goed gemount is.

Daarnaast: Wat is het probleem met windows? Geeft hij een foutmelding of blijft hij "hangen"?

Mochten er problemen optreden bij het benaderen of andere problemen hoor ik dat graag.

Heb direct na het opstarten op de F10 toets snel blijven drukken en toen kwam ik in de recovery modus terecht.
Waarna het ettelijke uren is blijven duren totdat ik moest rebooten en alles stond terug in fabrieksinstellingen.

Eind goed al goed!
Toch wil ik mijn dank benadrukken voor jullie, hiddehoi en headlight, reacties en hulp!! Top!!

Hier mag een slot op!

Groetjes,
Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan