Bestanden en printer delen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb 2 computers...eentje met een vaste adsl verbinding en eentje met een usb stick wireless...ertussen zit een router.

Ik wil bestanden delen en de printer...en het gekke is dat het me al eens gelukt is.

Maar...hoe, en wat, van de week alles verkeerd gegaan en was het niet meer mogelijk.

Ik kom er niet meer uit en zoek op internet een makkelijke gebruiksaanwijzing. Maar degene die ik vond waren niet makkelijk genoeg.

Kan iemand mij verder helpen?:thumb:

Google eens op

Als je zoekt op thuisnetwerk krijg je een heleboel nuttige sites, in begrijpelijk Nederlands

Eric.

Gebruik je ZoneAlarm op een van je beide machines. Dan moet je die uitzetten als je bestanden over en weer wilt gebruiken.

Zona alarm

Als je zone alarm leert dat je eigen PC te vertrouwen is doet hij het wel.

Dus Ip adres van je eigen PC in het netwerk en hij zou het moeten doen. Niet het Ip adres dat je router gebruikt om verbinding te maken.

Eric.

Mmm, ik had op beide machines de XP firewall (na SP2) in gebruik. Gewoon, veel sneller opstarten en gewoon doen wat ie moet doen...

Maar, ik moest dus een programma updaten en op een beetje niet legale manier waardoor ik ervoor moest zorgen dat ie geen contact kon maken met zijn thuisbasis.

Dat gaat dus niet met die XP firewall, dus maar weer Zone Alarm geinstalleerd.

Ik heb alles geprobeerd met en zonder die Za maar bestanden delen kan alleen maar met die XP firewall...

Mijn dochter krijgt een eigen printer terug (effe cardridge kopen) en ze luistert maar naar haar eigen muziek dan die ouwe 70er jaren rock van Pa.

Er wordt niets gedeeld dus!

Bedankt voor jullie tips

(hoe kan ik ZA leren te delen eigenlijk, gebruik de free versie):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan