• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden en werkbladen samenvoegen

Oudholland

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2020
Vanuit een database-systeem komen diverse excels (steeds maar 1 werkblad per brondocument) die uiteindelijk moeten worden samengevoegd tot 1 werkblad.
Maar voordat dit gebeurt moeten er nog bewerkingen worden gedaan.

Wat ik graag zou willen is het samenvoegen in 2 stappen:
Stap 1: Aan het doel-document tabbladen toevoegen met de inhoud van de documenten. Die tabbladen de naam geven die overeenkomt met de bestandsnaam van de brondocumenten (zonder extensie)

--> Hierna doe ik met een macro wat ik al heb op ieder tabblad enkele bewerkingen

Stap 2: De inhoud van de tabbladen toevoegen aan het eerste tabblad ("totaal") van de doel-excel

Hierbij start ik steeds geheel vanaf 0, dus het zal niet voorkomen dat er al een tabblad met brondata vanuit een extern exceldocument bestaat.

In de bijlage 3 brondocumenten (bomen, granen, zoogdieren) en een excel met het verwachte resultaat. Daarbij zijn de 3 tabbladen het resultaat van stap 1 en het tabblad Totaal het resultaat van stap 2.

Stap 2 is me denk ik al gelukt met hulp van het forum.
Dat is de macro die @AHulpje heeft geplaatst bij deze vraag.

Voor stap 1 heb ik volgens mij ook al wat input gevonden, namelijk de oplossing van onderstaande vraag. Alleen voegt de macro daar de inhoud meteen toe aan het bestaande tabblad. Wat ik wil dat er een nieuw tabblad wordt aangemaakt met als naam de bestandsnaam. Hoe herschrijf ik dat macro?

Bijlagen

PHP:
=FILTER(VSTACK(Zoogdieren:Bomen!A1:B9);VSTACK(Zoogdieren:Bomen!A1:A9)<>0)

In plaats van de macro om alles in 1 tabblad te zetten kun je ook deze formule gebruiken.

Power Query?

Terug
Bovenaan Onderaan