Bestanden Externe harddisk niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost56

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hallo,

Noodgedwongen heb ik Windows XP Professional moet herinstalleren.
Hierna wilde ik de backups die op de externe harddisk stonden terugzetten, echter via de verkenner krijg ik de melding: "De schijf in station E is niet geformateerd wilt u de schijf nu formateren? Ja of nee"

Als ik de eigenschappen bekijk geeft hij aan Gebruikt: 0 bytes en beschikbaar 0 bytes.
Zou ik nu gaan formateren, weet ik zeker dat de backups weg. Weet misschien iemand hoe ik de backups weer zichtbaar kan maken en terug kan zetten.

Alvast bedankt.

Vr. gr.

Joost

Je kan die hd niet formatteren daar die niet erkend wordt want die is maar 0 bytes groot.
Ontkoppel die schijf eens en start je pc dan op.
Koppel nadien je schijf terug aan en kijk wat die dan doet.

Aangenomen dat je externe schijf een usb aansluiting heeft zou ik eerst eens in Systeem>Hardware kijken of de usb driver correct is geïnstalleerd.

r.vink zei:
Aangenomen dat je externe schijf een usb aansluiting heeft zou ik eerst eens in Systeem>Hardware kijken of de usb driver correct is geïnstalleerd.

De USB driver is correct geinstalleerd.
Bovendien heb ik hdd losgekoppeld en daarna pc weer opgestart en hdd weer aangekoppeld, zonder resultaat.

Heb je andere usb apparaten aangesloten? Zo ja werken die wel.
Heb je XP-service pack2 geïnstalleerd? Zo niet dan installeren en de updates installeren.
Ga ook naar de site van het moederbord wat je gebruikt en download de usb-(2.0) drivers of gebruik de drivers van je installatie cd-rom. Installeer de drivers eens opnieuw. Werkt het nog niet probeer dan eens om andere usb apparaten los te koppelen in hardware je poorten te verwijderen. Daarna opnieuw opstarten de poorten worden dan als het goed is opnieuw gevonden en sluit dan als eerste je externe Hdd aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan