bestanden externe harde schijf terughalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Ik heb een externe harde schijf die ik al een tijdje niet heb gebruikt. Nu wil ik hem gebruiken maar krijg ik de melding dat deze geformatteerd moet worden.
Ik wil graag de bestanden die erop staan niet verloren laten gaan. Is het mogelijk deze bestanden nog terug te krijgen?

Is een normale schijfcontrole mogelijk? Is een chkdsk /f via de opdrachtprompt mogelijk? Lijkt mij dat de schijf niet gekoppeld is.

Hier staat informatie. En deze lijkt veel op jouw vraag. Ik zou nog even meer antwoorden afwachten voor je wat doet, want wellicht is er iemand die exact weet hoe dit zit en zonder risico op te lossen is.

Ik zie hem niet staan bij ''computer''.. ik krijg alleen een melding dat hij geformatteerd moet worden

Dat werkt helaas niet omdat de externe harde schijf niet zichtbaar is in ''computer'' en dus ook niet in dit programma

Heeft u al eens gekeken in het configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer? Ziet u daar een schijf? Zo ja, geef hem dan een stationsletter.

Kun je weer eens zien hoe belangrijk is dat op een forum de exacte foutmelding met een screenshot wordt doorgegeven, want op internet zie je vaak deze tekst in een kader waarbij de schijfletter staat en jij zegt die schijfletter staat er niet bij. Als MS tot de conclusie komt dat de schijf geformatteerd moet worden dan herkent hij deze dus wel. Erg vreemd.

g schijf.png

hier zie ik hem wel staan maar ik kan hem niet openen

het is de G schijf

Als dat programma (free) de bestanden kan vinden en je kunt ze met kopiëren veilig stellen dan is het mooi. Maar ik denk dat je dan moet gaan betalen. Als je het woord 'purchase' ziet dan weet je vaak wel hoe het zit!

Als het niet anders kan en er komen geen antwoorden meer dan zou ik de tweede link van post 2 bestuderen en eventueel gebruiken want volgens mij is het een kwestie van 'mounten'. Garanties kan ik niet geven. Dus eigen risico. Bestanden wel veiligstellen/kopiëren naar een andere schijf.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Niet gemakkelijk maar je kunt het met deze software (Eng) proberen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar van horen zeggen krijg je hiermee vrijwel alles voor elkaar.

Laatst bewerkt:
werkt allemaal niet. Als ik de schijf probeer te openen krijg ik dit:

g schijf 2.jpg

Je kreeg in bericht #11 een link doorgespeeld naar een stap-voor-stap handleiding. De harde schijf in dat voorbeeld vertoont exact dezelfde symptomen als jouw probleemschijf.

Ben je met die handleiding aan de slag gegaan en heb je alles uitgevoerd zoals beschreven ?

Voor zover mogelijk ik eruit kom heb ik dat geprobeerd maar lukt ook niet

ik probeer testdisk nog een keer:

bij het kiezen van de partition kan ik kiezen uit deze:

Please select the partition table type, press Enter when done.
[Intel ] Intel/PC partition
[EFI GPT] EFI GPT partition map (Mac i386, some x86_64...)
[Mac ] Apple partition map
[None ] Non partitioned media
[Sun ] Sun Solaris partition
[XBox ] XBox partition
[Return ] Return to disk selection

hij stond al op none en aangezien ik dit niet weet heb ik die gekozen.

vervolgens doe ik analyze en krijg ik dit:

testdisk.jpg

hierna gebeurt er niks meer als ik op enter klik

g schijf 3.jpg

als ik intel kies krijg ik dit. vervolgens kan ik wederom niet op quick search klikken want hij doet niks dan

EDIT:

na 5 minuten begon hij tog ineens met quick scan. hier kwam dit uit:

g schijf 4.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan