Bestanden herstellen met BartPe

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Ik heb een vraag over het herstellen van bestanden met behulp van het opstartprogramma BartPe.

Een vriendin van mij heeft een computer(XP) die na een stroomstoring niet meer wilt doorstarten. Er staan nog een aantal bestanden op de computer die ze heel graag bewaard zou willen hebben, voornamelijk in de map 'mijn documenten'.

Ik probeer dit met BartPe. De Cd aanmaken en branden is gelukt en ook het programma draait op die computer. Nu hoopte ik via het A43 File management-tooltje de bestanden te kunnen terughalen, alleen kan ik de map mijn documenten hier nergens in vinden.

Doe ik iets verkeerd? gebruik ik de verkeerde software of moet ik misschien een andere plug-in downloaden om deze bestanden te kunnen verplaatsen naar een usb-stick?

Bij voorbaat dank!:)

PS: sorry als dit topic toch onder software had gemoeten. Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen

Je kunt beter gebruik maken v/d Ultimate Boot cd for Wndows. Het principe van deze cd is hetzelfde, maar door ontwikkeld; er staan meer programma's op.
Lees hier een discussie over deze cd

Hier staat hoe je deze moet bouwen en Hier staat welke programma's erop staan
Mocht het niet lukken, vanwege de niet benodigde tools, kan een Ultimate Boot cd een uitkomst zijn. Deze CD (en dan met name het bijzonder krachtige tooltje TestDisk) kan redder in nood zijn bij het veiligstellen van data van een praktisch ontoegankelijke harde schijf.

Succes.

Bedankt voor de reactie:) Het was helaas net niet meer nodig.

Het probleem is opgelost.
Uiteindelijk gelukt met ubuntu live cd:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan