Bestanden in array/vertex

• Onderwerp starter Onderwerp starter NOxON
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NOxON

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Mensen,

Ik ben bezig met een indexeer programatje, maak ik stuit op een probleem. Hoe leest ik alle bestanden en directories naar een array?

Ik zou dit resultaat willen:

contents = Array( dirnaam1 = Array(Bestand1, bestand2, bestand3, dir = Array(bestand, bestand) ), dirnaam2 = Array(bestand2) ).

Een multidimensionale array/vertex dus met alle Directories die ook weer uit directories bestaan. Een soort van exporer dus, elk mapje zijn eigen array.

Is dit mogelijk? En hoe?

Groet,

- Marc :thumb:

Je zou ook met collections kunnen werken. Werkt 'min of meer gelijk aan arrays' (zoals ze wilt toepassen) maar veel flexibeler.

Arrays zijn in principe dynamisch. Enkelvoudige in ieder geval wel, voor tweevoudige moet je een lap code schrijven, en drievoudige vast ook wel, maar dat is lastig. Ik denk dat je Etri's idee moet opvolgen, want zelf weet ik niets van collections.

Kan je niet een structure 'map' maken die een array van type 'map' en een van type 'bestand' bevat ofzo? Lijkt me handiger dan met meerdementionale arrays te gaan werken, en je kan zoveel niveau's hebben als je wil :)

Kan je niet een structure 'map' maken die een array van type 'map' en een van type 'bestand' bevat ofzo? Lijkt me handiger dan met meerdementionale arrays te gaan werken, en je kan zoveel niveau's hebben als je wil :)

Is het misschien op een andere manier mogelijk; Ik moet nu twee loops gebruiken. 1 voor de bestanden en 1 voor de directories, is het mogelijk om dat in één loop te doen? Een soort van in andere programeertalen een "RAW" output van een dir met opendir ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan