bestanden in een map weergeven in listview en nadien starten (met kolommen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Ik wil een programma maken dat ik bestanden van een map wil weergeven in een listview. bv c:\test in de map test bevat een bestand ik dan wil starten als ik op eeb button druk

A.U.B:
confused:

ik heb geen code ervoor

Iets meer details graag over de ListView. Staat-ie op Detail, of op een Icon-weergave of iets anders?
En welke informatie moet er in komen te staan?

Code:
    Dim di As New IO.DirectoryInfo("[COLOR="red"]c:\test\[/COLOR]")
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim aryFi As IO.FileInfo() = di.GetFiles
        Dim fi As IO.FileInfo
        For Each fi In aryFi
            ListView1.Items.Add(fi.Name)
        Next
    End Sub

Private Sub start_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles start.Click
        Process.Start(di.ToString & ListView1.SelectedItems(0).Text)
    End Sub

Laatst bewerkt:
Aantwoord

Iets meer details graag over de ListView. Staat-ie op Detail, of op een Icon-weergave of iets anders?
En welke informatie moet er in komen te staan?

Het is een listview.

view: Details

mulitselect: false

Gridlines: true

In de kolom de eerste kolom de pad tweede kolom de naam van het bestand(met een icoontje) derde kolom de bestandstype

Van wanneer je het bestand aanduid moet de pad van het bestand in een textbox komen en van daaruit moet het process starten van wanneer ik op de button druk.

Stefanz: Je code werkt maar ik wil hem zoals ik hem heb beschreven met meer details dus.

Mag ik vragen waarom dit allemaal in een listview moet?
Ik bedoel kun je niet beter een openfiledialog gebruiken?

Opegelost

Het is gewoon veel handiger als je alle bestanden in een listview of een listbox zet in de plaats van een folderbrowserdialog.

Toch bedankt voor jullie hulp mij probleem is hierbij opgelost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan