Bestanden includen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

donnys40

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Hallo,Ik heb al wat ervaring met VisualBasic,Maar hier kom ik toch écht niet uit:

Ik heb dus een spel gemaakt met 3D Game Studio,En nu ben ik er achter gekomen dat mensen mijn modellen uit de game kunnen stelen door de .Wrs file te openen met een of ander programma,En als ik die uit het mapje hou van het spel,Dan start 't spel niet op,alle file's bij elkaar zijn 5 file's en die bestaan uit:

.DLL
.DLL
.EXE
.WRS
En nu wil ik dus maken dat als ik op een button druk dat hij dan de .exe uitvoert,zonder dat de .wrs zichtbaar is,en ik heb begrepen dat het "includen" heet.

Alleen ik zou niet weten hoe,Weet iemand misschien hoe? en mij graag wilt verder helpen

Of zijn er misschien andere mogelijkheden?

Mvg,Marvin.

Een referentie naar een bestand binnen een ander bestand lijkt me een beetje lastig te maken in C#/VB.NET, maar wat je wel zou kunnen proberen is de .WRS bestanden in je C#/VB.NET project opslaan (Resources, Als Base64 string etc), als er op de start knop gedrukt wordt de bestanden naar de temp directory schrijven (File.WriteAllBytes met een random filename) en de filenames doorsturen naar de executable van het spel zelf welke deze dan gebruikt.

Wat je ook zou kunnen doen is de .WRS bestanden encrypten en bij de lancering ervan decrypten (in het geheugen misschien?) zodat ze niet 1,2,3 gestolen en gebruikt kunnen worden.

Wat ideetjes =)

Dit probleem is opgelost,bedankt voor de moeite,close 't topic maar,fijne dag verder! :)

Jij ook!

Even op "vraag opgelost" aanklikken -> rechtsboven!

Misschien is het ook handig om de oplossing hier neer te zetten zodat mensen met hetzelfde probleem die ook kunnen gebruiken...

Nou,Ik heb met Visual Basic gemaakt dat hij alle 4 de file's download,en automatisch in de Temp map zet,en als het spel word afgesloten,Worden alle file's van 't spel verwijdert uit de Temp map

Kweenie of het een online spel is, maar als het een offline spel is, lijkt het me niet echt een handige oplossing...

Kweenie of het een online spel is, maar als het een offline spel is, lijkt het me niet echt een handige oplossing...

Ach,Ik denk niet dat iemand 1,2,3 gaat zoeken in de temp file's en ik heb geprobeert 't spel de minimaliseren,en dan de zoek functie gebruiken,en ik vond helemaal niks,Dus ik denk dat 't wel werkt :P

Maar ik bedoel: Als je een offline spel helemaal niet offline kan spelen...
Want nu heb je internet nodig om het te downloaden...

PS: Ik denk dat je alsnog het bestandje handmatig kan downloaden, en dus ook openen, door eerst een fout te genereren (internet-kabel eruit trekken) en dan te kijken vanaf welk adres het wordt gedownload.
Dit is wel tegen te gaan met een try..catch..end try. Dan moet je daarin een eigengemaakte foutmelding laten zien, waarin dan niet de link staat vanwaar het gedownload wordt.

Maar ik bedoel: Als je een offline spel helemaal niet offline kan spelen...
Want nu heb je internet nodig om het te downloaden...

PS: Ik denk dat je alsnog het bestandje handmatig kan downloaden, en dus ook openen, door eerst een fout te genereren (internet-kabel eruit trekken) en dan te kijken vanaf welk adres het wordt gedownload.
Dit is wel tegen te gaan met een try..catch..end try. Dan moet je daarin een eigengemaakte foutmelding laten zien, waarin dan niet de link staat vanwaar het gedownload wordt.

Dat laatste heb ik al gedaan,Maar toch bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan