bestanden kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

katanka

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Ik backup enkele mappen door ze in de verkenner te selecteren en ze te slepen naar mijn externe harde schijf.

Echter, als ik een map probeer te backuppen die ik vroeger al backupte, dan geeft windows mij enkel de optie om bestanden die al gebackupt waren over te slagen. Maar wat dan met files die ik ooit al backupte, maar daarna wijzigde (met dezelfde naam; de laatste versie van de file wordt dan niet overgezet, wel overgeslagen)?

Dus, hoe kan ik files kopiëren waarbij windows me vraagt wat ik wil doen met bestandsnamen die al voorkomen op de bestemming (ik zoek opties als "overslagen", "kopiëren indien nieuwer", etc.")

Er zijn programma's als TotalCommander die het mogelijk maken om mappen te synchroniseren.
Dat wil zeggen dat ze 2 mappen of meer vergelijken.
Na bevestiging worden de nieuwere bestanden van links naar rechts en omgekeerd gekopierd.
Op die manier heb je aan beide kanten de nieuwste files staan.
Dit gaat razend snel.

De oudere versies van total commander zijn gratis. je moet alleen bij het opstarten een 1,2 of 3 drukken.
Dat blijft zo.
De nieuwere versies zijn een maand of zo gratis en daarna moet je het programma aanschaffen (of een crack)

succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan