Bestanden kopieëren van windows XP naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
349
Ik heb vele duizenden bestanden van windows XP gekopieerd naar windows 7.
Op het einde kreeg ik de melding dat er enkele honderden bestanden niet gekopieerd konden worden omdat de bestandnaam te lang was.
Kan ik ergens instellen dat windows 7 ook de langere namen moet accepteren?
Het is geen doen om te moeten gaan controleren welke bestanden niet zijn overgenomen.

vr.gr. Marij
 
Dat zijn niet de echte oplossingen, laat staan dat er überhaupt een oplossing voor is. Overigens geeft de MS Help functie aan dat het maximum 260 tekens is. De enige oplossing is volgens mij mappen/files dichter bij de root plaatsen, dus path korter maken of bestands-, mapnamen inkorten.
 
Ik was iets te snel met mijn conclusie. Allway Sync lost bij mij zo'n 80% op van de te lange bestandsnamen. Dus die worden met dat programma wel gekopieerd. Is de moeite dan wel waard. Echter Allway Sync is freeware tot 40.000 files en daar zit je snel aan en dan moet je een licentie aanschaffen (die heb ik), kost ong. 15,- euro geloof ik.
 
Blijft problematisch zie ik wel. Maar ik ga het eens allemaal op mijn gemak bekijken.
Vreemd dat Microsoft niet zelf voor een oplossing zorgt.
 
Er zijn mij wel oplossingen aangedragen, maar ik ga die niet toepassen op mijn systeem. Het bevindt zich meer op MS DOS-niveau met opdrachtregels in de opdrachtprompt. Maar wat als er dan iets mis gaat. Dan liever een gering aantal niet gekopieerde bestanden dan dat het hele bestandssysteem naar de 'kl*ten' is.

Ik plaats dat ook niet op een forum, want dan komt een ander misschien diep in de ellende te zitten.

Let gewoon op dat je het path niet te diep maakt, dan is alles opgelost. Dus niet: Mijn documenten\Wetenschap\Biologie\Dieren\Gewervelde dieren\Zoogdieren\Roofdieren\Katachtigen\etc. etc. en zo kun je nog een half uur doorgaan en dan wordt het veel te lang. Komt daar nog een lange filename bij dan zit je zo aan 260 tekens.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap nu dat het voor een deel mijn eigen schuld is. Of misschien wel helemaal :)
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het pad een deel van de bestandsnaam is.
Deze kennis helpt me al vooruit. Nu ga ik eerst op zoek naar lange padnamen.
Dat is altijd nog beter dan bestand voor bestand moeten controleren.
Bedankt voor de hulp.
 
Ik heb dit hele bericht verwijderd omdat als je onvoldoende ervaring hebt in deze materie de gevolgen bij uitvoering toch desastreus kunnen zijn. Ik verwijs naar het programma SyncBack (freeware) en dan moet je zelf maar kijken of je dat op de één of andere manier kunt gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan