bestanden kopieer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
ik heb hier een laptop waarop ik alleen nog in veilige modus kan werken. nu is het zo dat ik er bestanden af wil halen en dan windows opnieuw wil installeren.
het is teveel om op diskette te zetten en een brander zit er niet in. ik heb wel een usb card reader maar die werkt niet in de veilige modus.
Wie weet hoe ik die bestanden er snel af kan halen.
ik heb dus geen internet op de laptop. zou het via serial link kunnen.
wie heeft er een goed idee om mijn laptop op mijn pc aan te sluiten en alles er af te halen.
alvast bedankt.
ps. de laptop heeft win98 mijn pc winxp
er zit een netwerkkaart in de laptop want nirmaal kan ik er mee internetten maar dat was 1 van de problemen op de laptop.
alvast bedankt.
groeten rene

je kan het programma fastlynx proberen, hiermee kun je via serieel of parallel bestanden erafhalen.

voor info kan je het beste ff googlen, tis al jaren geleden dat ik dit proggie heb gebruikt...

suc6

Met een oud printer snoer en Norton Commander lukt het ook. Wel traag.

kun je me uitleggen hoe dit in zijn werk gaat met norton commander. je bedoeld dat ik via serieel moet overnemen toch? kan ik dat onder dos doen dan?
is norton commander een dos programma?
ik ben nu op me werk en ga het morgen proberen. bedankt voor de reacties alvast.
groeten rene
ps. het is 240mb wat ik moet overhalen dus die demo heb ik niet veel aan.

wat ik trouwens ook nog kan proberen is om een partition magic bootdiskette te nemen en de hd in 2en te delen. Dan kan ik de bestanden op D: ipv ?c: zetten en dan kan ik op c: windows opnieuw installeren.

Je installeert Total Commander op beide pc's.
De een maak je ......., de ander........ (zeg maar ontvanger en zender) Dit vind je onder verbinden. Vervolgens schuif je van de een na de ander en dan ga je maar je bed in :) Het is langzaam maar zeker.
Waarom zou je het moeilijk maken met PM. Als je een printerkabel hebt is het zeker mogelijk.
Wel weet ik dat het met 98 iets moeilijker gaat met herkennen van de ander. Met XP gaat het automatisch. Je moet iets doen maar dat moet je hier even verder vragen.

Ik zie dat ik me heb verschreven met de naam . Het is Total Commander. 4.18mb. Sorry

ik heb al een site gevonden waar ik hem kan downloaden. alleen heb ik 1 vraag. is het programma bruikbaar onder dos of onder windows in veilige modus?
ik ga het morgen proberen , dan maar langszaam als ik die bestanden maar kan redden.
Als ik er niet uitkom vraag ik het hier morgen nog eventjes.
bedankt
rene

Ik heb er bij staan: Total Commander altijd in de root zetten.
Het gaat erom dat ze 'elkaar zien'. Of dat onder Dos ook kan?
Het is al weer een half jaar geleden maar volgens mij zorgt die kabel voor de verbinding.

Misschien vind je nog wat met Google.
Anders zul je toch wat uit moeten vogelen. Heb je wel Total Commander voor 98? Er zijn n.l. twee types.

ik heb het opgelost. ik heb even gegoogled en de vxd foutmelding opgezocht. ik moest even een standaard netwerkadapter installeren de ndis2 ofzo dat heb ik gedaan en toen was de foutmelding weg. daarna heb ik met partition magic een 2e hd gemaakt en daar de bestanden opgezet die ik wilde bewaren.
hierna heb ik de windows xp cd erin gedaan en deze op de 1e partitie geinstalleerd. nu draait alles weer ok.
allen bedankt voor de reacties.
groeten rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan