Bestanden kopieren bij afsluiten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik wil heel graag een aantal mappen naar mijn NAS kopieren zodra ik de pc (win 7) afsluit. Wie heeft hier een goede suggestie voor?

Ik heb zelf al een beetje zitten stoeien en heb de volgende tekst in een bat-bestandje gezet:

xcopy /y /s D:\Test\*.* \\IOMEGA\NAAM\Test
xcopy /y /s D:\Mijn documenten\*.* \\IOMEGA\NAAM\Mijn documenten
Shutdown -s -f -t 30

Nu doet ie de eerste en de derde regel wel, maar de tweede niet.
Ligt dat aan de spaties tussen MIJN en DOCUMENTEN?

Wie heeft hier dan een goede suggestie voor? Want ik heb veel spaties in mappen zitten die ik toch wil kopieren.

quotes gebruiken. Dus -> "Mijn Documenten"

neemt het aantal bestanden en mappen toe kun je beter gebruik maken van robocopy.exe . Daarmee kun je alleen gewijzigde/verwijderde bestanden in meenemen. Nu kopieer de steeds de hele structuur. Dit zal op termijn traag gaan worden.

Thanks..
Ik zit ff snel te zoeken in robocopy, maar zie daar niet direct de optie om alles te syncen/kopieren bij het afsluiten. Zie ik dan iets over het hoofd?
Ik kan in al die sync proggies alleen maar vinden dat de mappen kunnen syncen bij opstarten of na een aantal minuten/uren/opgegeven tijdstip. Geen enkel geeft de optie dit te doen bij het afsluiten van de pc. Dat zou het mooiste zijn.

Zal niet veel software zijn die die optie heeft. Heeft naar ik vermoed te maken met het feit dat een sync bij afsluiten niet handig is. Als je een beetje data hebt duurt dit toch al snel een paar minuten en zolang willen mensen niet wachten bij het afsluiten van hun pc.

Bij Windows kun je wel een logoff script maken. Daarin zet je dan het commando voor je kopieer aktie. robocopy /MIR is de optie die je zoekt.

Ik merk nu ook dat bij mijn 'script' de inhoud van submappen helemaal niet meegenomen wordt. Wat doe ik dan fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan