Bestanden kopieren externe schijf worden snelkoppelingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bartw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartw

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd om de titel van deze vraag een beetje concreet te maken, maar ik denk dat het toch wat cryptisch is geworden..... :D

Mijn probleem is het volgende: Als ik bestanden (films, muziek) naar mijn externe harde schijf wil kopieren gaat dat goed. Als ik de harde schijf aangesloten laat kan ik de bestanden ook openen. Als ik de harde schijf verwijder en weer opnieuw aansluit zijn de bestanden opeens snelkoppelingen geworden en kan in de bestanden dus niet meer openen.
Het vreemde is ook dat dit is bij mijn 'oude' externe harde schijf (die het altijd goed heeft gedaan) en bij een nieuwe. Die heb ik uit de verpakking gehaald en meteen geprobeerd en daar was ook meteen dit probleem.

Kan iemand mij helpen?? Zou super zijn.
USBSTOR\DiskSamsung_S2_Portable_________

Ik heb trouwens Windows Vista.

Alvast bedankt.

Groeten, Bart

en je schijfruimte? Wat gebeurt daarmee? gebruikt deze de grote van de snelkoppeling of die van de film?
Mvg Timothy

Helaas die van de films/muziek.... :D
Een Word-file kan ik trouwens wel gewoon openen.

en als je de ctrl toets inhoud terwijl je de gesleepte bestandjes loslaat? zodat er kopiëren komt bij te staan

Ja, ik selecteer het bestand en vervolgens kopieren en plakken. Of knippen en plakken (alles met de rechtermuis toets)

Die externe schijf heb je die een eigen schijfletter gegeven(hoog in 't alfabet b.v. Z) en naar welk doel verwijst de snelkoppeling dan? (eigenschappen)

Die externe schijf heb je die een eigen schijfletter gegeven(hoog in 't alfabet b.v. Z) en naar welk doel verwijst de snelkoppeling dan? (eigenschappen)

Ik heb geen van de schijven een eigen schijfletter gegeven (ze hebben nu F, G of H).
Doel waar naar wordt verwezen is "G:\rhbiocx.exe en dan bestandsnaam"
Bij Eigenschappen, tabblad Algemeen:
Bij bestandstype staat: Snelkoppeling (.Ink)
Bij beschrijving staat: rhbiocx

Je moet niet de tab algemeen hebben maar de tab "snelkoppelling" en daar kijken naar welk doel de koppelling verwijst. Ik denk n.l. dat 't probleem wordt veroorzaakt doordat je de schijf geen vaste schijfletter e/o naam hebt gegeven

Het doel wat ik mijn eerdere post aangaf, had ik achterhaald op het tabblad 'snelkoppeling'. Sorry, was idd niet helemaal duidelijk beschreven.

Als ik trouwens een submap aanmaak op de externe harde schijf, hebhet probleem niet.

Wat me opvalt is dat het doel verwijst naar een exe-bestand wat niet gebruikelijk is als je een muziek of filmbestand opent. Na wat googelen kom ik herhaaldelijk spy/malware en trojan tegen,gebeuren er meer vreemde dingen op je pc?

Ik heb vorige week een aantal keer uitgebreide scan gedaan met Ad-aware. Toen waren er wel een paar dingen gevonden, maar verder niet meer eigenlijk.

Ik was net aan het typen trouwens: ik word zo langzamerhand gek.... Mappen die ik net (10 minuten geleden) nog wel kon openen op de externe schijf kan ik nu niet meer vinden

Klik eens op de link in m'n handtekening,download daar het programma (is tevens de handleiding) installeer het op je pc (geef het evt. een andere naam bij opslaan zodat het niet herkend wordt) update het programma eerst en herstart dan je pc in de veilige modus (meestal F8) en laat het programma volledig scannen (geen quick scan).
Succes.

Er is een grote kans dat je PC geïnfecteerd is met een virus die een "USB-Spread" functie ingebouwd heeft. Dit virus zal zichzelf meteen naar de externe schijf kopiëren, en word uitgevoerd zodra je op een van de snelkoppelingen drukt/schijf aansluit.

Heb zelf veel van deze virussen in ''the underground (hackerswerelden etc.)'' gezien, en kan zeggen, ze zijn nogal populair op het moment.

Anders even kijken naar Dit

Succes :)

Laatst bewerkt:
Ik heb op spyware/malware gescand, waren inderdaad een aantal zaken gevonden. Goede actie dus. Heb ook op virussen gescand (met Mcafee), maar niets gevonden

Ik heb de tip van CaptainBri geprobeerd op te volgen, ik krijg de volgende informatie:
autorun.inf
rhbioc.exe
._Mac
._Start MAC
rhbiocx.exe

Verder staan er verschillende (sub)mappen in, die ik trouwens niet kan openen omdat dat ook snelkoppelingen zijn. Bestanden die in de hoofdmap staan is de bestandsnaam.mpg.ink (bijvoorbeeld).

Als ik dan attrib-r-a-s-h*.* type, krijg ik de melding dat dit niet wordt herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
Als ik dan de verdachte files wil verwijderen (bijv. rhbioc.exe), type ik dus 'del rhbioc.exe'. Maar dan krijg ik de melding dat H:\rhbioc.exe niet gevonden kan worden.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Het automatisch afspelen van cd's, programma's, etc. heb ik al via configuratiescherm uitgescahkeld.
In ieder geval al hartstikke bedankt voor de info en alle moeite die jullie tot nu toe voor mij hebben gedaan :thumb: Maar als jullie hier nog een goede oplossing voor hebben zou dat natuurlijk wel super zijn.

Groeten
Bart

Je moet even verborgen bestanden/mappen weergeven aanzetten, daarna zoeken naar het bestandje en het handmatig verwijderen. Vooral Autorun.inf is (zoals de handleiding zei) gevaarlijk.

Als het niet lukt, kijk even naar MalwareBytes Anti-Malware en SuperAntiSpyware, doe een volledige scan met beiden, dat zou het (in de meeste gevallen) oplossen.

Als je er niet uitkomt met MBAM & SAS, kijk dan even in m'n onderschrift.

Enne over dat attrib gedoe, je moet er spaties tussen zetten. Zoals dit dus: attrib -r -a -s -h *.*

Laatst bewerkt:
:) :D :shocked: :d

Het is allemaal verholpen! Heb via cmd de verschillende verdachte files verwijderd.
Dus bedankt voor de hulp. Super!!

Met dank aan CaptainBri voor de uiteindelijk tip en hier vind je nog een handig tooltje betreffende "autorun.inf"
Succes verder. :thumb:

hello,

sorry ik kom er niet helemaal uit,

ik had op mijn camera ook dit virus opgelopen, de enige map aanwezig DCIM was veranderd in een snelkoppeling (overigens waren de foto,s nu nog wel te openen), AVG en HITMANPRO eroverheen gegooid en nogsteeds hetzelfde probleem, daarna heb ik via verborgen mappen de map RECYCLER gevonden en verwijderd, maar DCIM is nogsteeds een snelkoppeling die nu helemaal niet meer werkt, dan heb ik de snelkoppeling (2kb) weggegooid maar nu zegt de laptop dat de kaart leeg is; dus ik kan mijn fotos niet meer vinden, wel op de camera zelf en op eigenschappen is nog steeds 4.7 van de 8 gig in gebruik,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn foto,s terug kan vinden en of de sdcard en laptop nu virusvrij zouden moeten zijn?

alvast bedankt
Fabian

i had only one file on my camera which was the DCIM which was turned into a shortcut (at this time i could still open the photos) when i turned on the hidden files i found RECYCLER which i deleted, but now the shortcut can,t open cmd anymore, (which is good right) but now i deleted that shortcut DCIM i can,t find my photos anymore, they do show up on the camera, any idea how to get them back on computer and is my sdcard now virusfree?
does this make any sense?
thanks in advance
fabian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan