bestanden koppelen aan een html bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dada

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
157
ik wil mijn data bestanden van mijn verschillende harde schijven koppelen aan een html bestand/file zodat ik mijn gegevens makkelijker kan vinden

iemand enig idee met welk programma ik dit kan doen?
 
Je kunt dit doen door een html bestand te maken en daar snelkoppelingen in te plaatsen die verwijzen naar de locaties van de data. Als je dan op de pagina de link aanklikt, wordt b.v. de foto getoond in je browser of het programma gestart.
Zoiets als dit dus:

<html>
<head>
<a href="C:\Temp\foto.jpg">foto van de hond</a>
</body>
</html>


Of bedoel je dit niet?
 
dat is precies wat ik bedoel, nu de vraag hoe doe ik dat??????
 
Rechtermuisklik op je bureaublad > Nieuw > Tekstdocument. Geef het een naam. Open het en plak de blauwe tekst van erbicom erin, vervang de link met links naar jouw plaatjes/bestanden. Sla het op als iets.htm met als bestandstype (achter Oplsaan als:) Alle bestanden (*.*).
 
Laatst bewerkt:
is het mogelijk om in eens je data in dat bestand te zetten of moet ik dat echt persee een voor een doen?
 
dit is het volgende wat ik wil met al mijn data , ik wil een html bestand waar ik al mijn data in kan zetten maar dan niet dat ze door linken naar de schijf waar ze op staan,

dus de bestanden alleen in een html bestand zetten

en als ik dam bevoorbeeld iets wil zoeken van die data wil ik dat doen via search in dat html bestand
 
Hmm... je wilt waarschijnlijk alleen een database hebben. Maar om wat voor data gaat het dan? Ik denk dat je dan sneller klaar bent in Excel. Als je toch niet wilt doorlinken is dat het makkelijkst. je kunt in Excel eenvoudug zoeken met ctrl+f.
 
Idee

Ik weet trouwens nog wel een handige methode om alle bestanden uit 1 of meerdere mappen in een tekstdocument te zetten (deze kan je later weer naar .htm hernoemen):

- Ga naar Start > Uitvoeren. Typ cdm.exe
- Er verschijnt een DOS-scherm.
- Navigeer naar de map, waarin de bestanden staan die je op een rijtje wil hebben. Wil je bijvoorbeeld naar Mijn afbeeldingen, dan typ je "cd C:\Gebruikers\Jantje\Mijn afbeeldingen", of waar die map ook staat bij jou.
- Typ dan het volgende: "dir /s > Lijst.txt".
- Nu zet hij de namen en informatie (/s) van alles wat in die folder (dir) staat in één txt document (Lijst.txt). Die Lijst.txt staat in je map Mijn afbeeldingen, en kan je hernoemen naar .htm, als je dat wil.

Succes, laat maar weten of het werkt :thumb:

[edit] Overigens werkt alleen dir > lijst.txt ook, dan krijg je alleen niet onderliggende mappen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan