De tweede optie gebruikt een iets andere aanpak, zoals je al gezien hebt. Daarmee vul je een keuzelijst met de bestanden die je selecteert. Verder doet de keuzelijst nog niks, dus je kunt er nog alle kanten mee op. Om te beginnen: een keuzelijst werkt een klein beetje anders als een keuzelijst met invoervak. Je kunt hem zó instellen dat je maar één optie tegelijk kunt selecteren, of je kunt meerdere opties selecteren. Het uitlezen van de keuzelijst is afhankelijk van de gebruiksmethode. Ook de vervolgacties zijn dan anders.
Bij één keus is het relatief simpel: je leest de gekozen waarde uit, en kunt die bijvoorbeeld opslaan in een veld. In dat geval hoef je alleen maar de keuzelijst aan het tabelveld te koppelen. Klik je iets aan, sla je het op in het veld. Persoonlijk zou ik 'm zo niet gebruiken; bij het bladeren maak je dan steeds de keuzelijst leeg. Dus ik zou een actie aan de keuzelijst hangen die de gekozen waarde kopieert naar een (tabel)veld, en daarna bij voorkeur ook nog wist uit de lijst, zodat je 'm niet nog een keer per ongeluk aan een ander object kunt hangen.
Gebruik je de meervoudige optie, dan zul je de waarden waarschijnlijk in meerdere records op willen slaan (om de database zuiver te houden). In dat geval moet je een procedure hebben die alle geselecteerde waarden uitleest, en ze één voor één wegschrijft. Ik vermoed dat je de eerste optie wilt gebruiken, omdat je per record een foto op wilt slaan.
Ik heb 'm ondertussen nog wat verbeterd; nu kun je bijvoorbeeld bestandtypes kiezen. Dus ik hang de nieuwe versie er ook even bij.