• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo

hoe moet ik bestanden koppelen?
dus zeg maar een hoofd en een dochter
dus dat als je het in het ene bestand verander dat het ook in het andere bestand verander.

MVG

Tim

Hoi Tim,

Open uw beide bestanden.
Typ dan het = teken in het doelbestand, en selecteer de corresponderende cel in het bronbestand.
Afsluiten met Enter.

Luc

Hallo

ja dan koppel je cellen
ik wil bestanden koppellen of tabbladden

mvg Tim

Hey,

dus bv :
jij bent hoofd en checkt alleen gegevens en je voert zelf niet in ,
en de dochter voert gegevens in die je in de hoofd wil kunnen controleren (of anders om) ??

zie antwoord Luc

of wil je zelf ook dingen aanpassen etz.. dus bestand delen ??

zie F1 (help ) in excel ...gedeelde werkmappen.

:rolleyes: :rolleyes: :confused:

Hallo

nee, bijvoorbeeld:

een bedrijf wil een urenlijst maken maar die verander wel eens het zijn 52 bestanden
maar als je iets in week 1 verander moet het van week 2 tot 52 ook veranderen

MAAR

als je het in week 2 verander moet het in week 3 tot 52 veranderen maar niet in week 1

dus een beetje wat jij bedoel
---------
maar wat jij bedoel wil ik ook wel weten maar dan dat alleen in het hoofd kan veranderen en de rest de dochter.
----------

Natuurlijk zien wij hier uw bestand niet. Maar ik kan me wel voorstellen waar het probleem zit.

Eén ding kan ik alvast zeggen:
Je bent totaal foutief bezig. Zulke zaken houd je gewoon in één bestand.
Sterker nog: in één werkblad. En op dit éne werkblad zet je dan ofwel:
1- Een autofilter
2- Een uitgebreid filter
3- Een draaitabel.

Om het echt handig in gebruik te maken (dus als vreemden het moeten gebruiken), zet je daar een goed functionerende VBA code op.

Enne... als het echt te veel voor Excel wordt, dan zal je aan Access moeten beginnen denken.

Ik zou je met zowel het eerste als het laatste kunnen helpen. Maar ik veronderstel dat je ook wel begrijpt dat ik niet in de mogelijkheid verkeer om de hele toepassing te ontwerpen, en me er urenlang mee bezig te houden. Ik beschouw dit immers als vrijwilligerswerk, en dus gratis.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan