• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mareiltje

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2004
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen aan het proberen om onze urenlijsten iets makkelijker te maken.

Op dit moment maken wij gebruik van 1 urenlijst en apart een lijst voor de uurcodes en die voor de projecten. Graag zou ik in de urenlijst een pulldown menu willen maken met daarin een automatische koppeling naar de projectlijst (deze is te uitgebreid om in de urenlijst te verwerken). De koppeling dient echter wel altijd up-to-date te blijven. Nou weet ik dat er een soort koppeling mogelijk is die na het afsluiten van het bestand de gekoppelde bestanden upload. Kan iemand mij misschien een klein beetje op weg helpen?

Maken van pulldownmenu e.d. kan ik zelf, maar het gaat mij dus specifiek om het maken van de automatische koppeling.

Alvast bedankt!

Binnen excel kun je externe gegevens ophalen. Ga naar menupad [data, externe gegevens, nieuwe database query]. Selecteer hier de soort koppeling of maak een nieuwe aan als die van jou er nog niet bij staat en doorloop de wizard.

Om te beginnen raad ik je aan eerst een simpele test te doen door een excel sheet te maken met 3 kolommen en wat rijtjes waarin je wat herkenbare gegevens zet. Sluit deze sheet en open een nieuwe. Probeer nu via externe gegevens ophalen de gegevens van de andere sheet op te halen. Kies hiervoor bij de gegevensbron voor excel bestanden.

Succes:thumb:

Vervolg vraag ...

Ondertussen ben ik al een stuk verder gekomen, maar nu krijg ik de melding:

[Microsoft][ODBC Excel-stuurprogramma] De externe tabel heeft niet de verwachte indeling.

Mijn acties tot nu toe zijn geweest:

externe gegevens ophalen
excel bestand
keuze van het bestand
betreffende kolommen geselecteerd
in pagina geplaatst

Tevens de verversing aangepast naar xx minuten.

Kortom vanmorgen deed het bestand wel wat ik vroeg, maar nu niet meer ... waarom ik weet het niet!

Iemand een idee ....

Als je een externe koppeling gebruikt zijn er een aantal zaken belangrijk. De kolommen in het bronbestand moeten allemaal een naam hebben en deze mag je tussentijds niet zomaar veranderen. Ook het verplaatsen van het bronbestand kan resulteren in foutmeldingen.

In dit laatste geval zal Excel automatisch een browser openen waarmee je het bestand weer op kunt zoeken.

Kortom denk goed na wat je eventueel veranderd hebt en kijk ook een of je in een lege sheet wel weer een nieuwe koppeling kunt maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan