Bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
De betreft een programma van onze biljartclub, bij het overzetten naar een nieuwe computer is een en ander fout gegaan en weet ik niet maar hoe het weer aan de praat te krijgen.

Ik heb twee bestanden:
de ridders programma en de ridders data.
Deze twee moeten gekoppeld worden maar dat lukt mij niet.
Wat heb ik gedaan, Programma openen, dan naar Hulpmiddelen voor databases, koppelingsbeheer, alles selecteren en dan OK, naar database bestand
Wat nu? daar staat in het vakje "*mdb;*

Ik heb geprobeerd de twee bestanden mee te sturen, ik weet niet of dit gelukt is
Alvast dank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je er een zipje van kan maken, dan kan ik er zo even naar kijken. Anders wordt het vanavond. Maar je kunt volgens mij het type wel leegmaken, zodat je alle bestanden ziet. Zelf kopieer ik het liefst vanuit de Verkenner de complete link naar de map, waar ik dan een '\' achter zet gevolgd door de naam (inclusief extensie) van de database. Dus iets als: "H:\Mijn documenten\Downloads\HelpMij\_testdatabase\KINE\DATA.ACCDB". Dit pad plak ik dan elke keer als Access om de backend vraagt terug in het tekstvak. Dan heb je de db in notime opnieuw gekoppeld.

Nog steeds geen zipje, maar een rar :).

Beste kappel,

Ik vermoed dat het met Security instellingen binnen Access te maken heeft (Trusted Locations).
Jouw bestanden heb ik opgehaald en geprobeerd het programma te starten. Ik kreeg meteen een melding.

Ik heb toen de map waar beide Access bestanden in staan toegevoegd in het "Trust Center" als "Trusted Location" in Access en het programma opnieuw gestart.
Geen meldingen meer. Linked Tables wel even bijwerken en het programma opnieuw starten.

Is dit voor jou ook zo opgelost?

Overigens dien je voorzichtig te zijn met het delen van persoonlijke gegevens op deze manier! (AVG)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan