• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden kunnen niet open in een bepaald map

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpayanda

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
ik heb een heel vreemd probleem.

Voor het bedrijf waar ik werk heb ik een excelfile gemaakt waarin ze een bepaalde stof kunnen blokkeren zodat er niet verder gewerkt gaan worden met desbetreffende stof. Die file heb ik vervolgens meerdere malen in verschillende mappen gekopieerd. Er is een map waarin die excel file niet werkt, als ik de file wil openen dan krijg ik de foutmelding dat de file niet gevonden kan worden terwijl de file er echt bestaat. Dezelfde file werkt echter in een andere map wel. Als ik de naam van die map verander dan doet ie het ineens ook wel. Geef ik andere mappen de naam van die map dan doen die het ook gewoon!

In de bijlage heb ik de map waarin de files niet werken als groen gemarkeerd. Weet iemand waar het aan ligt? Een nieuwe map maken gaat ook niet, op het moment dat ik de naam van de map verander dan kan ik de bestanden niet meer openen.

Bijlagen

• verkenner.jpg
    verkenner.jpg
    17,7 KB · Weergaven: 43
Het enige dat ik kan bedenken, is dat je twee bestanden met dezelfde naam probeert te openen. Dat gaat niet, dus bestand adressen.xls uit mapA en adressen.xls uit MapB kun je niet tegelijk openen. Een oplossing kan zijn de gelijke bestandsnaam aan te vullen met een jaartal, want dan heb je verschillende namen voor een bijna identiek bestand.

Of met 1 bestand werken en voor de rest snelkoppelingen na het bestand. Hoef je telkens alleen het bestand maar aan te passen en niet steeds het bestand weer kopïeren.

bedankt voor de reacties

ik heb alle andere bestanden afgesloten voordat ik de andere bestand wilde openen.

ik heb de bestand meerdere malen gekopieerd omdat het over verschillende stoffen gaat en elke stof in een aparte bestand gezet moet worden.

het is een raadsel voor mij waarom alleen de bestanden in die ene map zo raar doen, alle andere bestanden met dezelfde naam in andere mappen gaan gewoon open!

Rechtenkwestie?

Dit klinkt een beetje als een rechtenkwestie (heb je genoeg rechten op de file?).
Probeer een tekstbestand in de map te maken en kijk of dat wel werkt.
Probeer een nieuwe Excelfile te kopiëren in onderliggende map (werkt dit wel?)

Het kan ook zijn dat het bestand corrupt is geraakt.

Bestandsnaam van de map te veel karakters

Hi,

Ik heb hetzelfde ook gehad en de oorzaak was dat de naam van de map waarin het bestand is geplaatst te veel karakters had.

Kort de naam van de map extreem in en controleer dan of je het excel bestand dan wél kan openen.

Gr. Inez

ik heb genoeg rechten om bestanden te verwijderen en nieuwe bestanden aan te maken. zelfde bestand werkt in een andere map dan wel!

Inezwijker als ik de naam van de map verander dan werken de bestanden ineens dan wel. maar als ik dezelfde naam aan een andere map geef dan werken de bestanden gewoon!

het was inderdaad wat Inezwijker zegt, te veel karakters. probleem is opgelost!

Leerzaam!

Weer wat geleerd!
En een probleem opgelost.

Hulde!:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan