Bestanden kwijt na het updaten van open office

Status
Niet open voor verdere reacties.

frensmazenier

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Na het updaten van open office van versie 3.2 naar 3.3. blijken ineens alle in versie 3.2 gemaakte documenten verdwenen te zijn. Het lijkt me sterk dat deze gewist zouden zijn. Waar worden deze bestanden bewaard en zijn ze alsnog terug te halen? Misschien 3.3. verwijderen en 3.2. opnieuw installeren?

He? Wat een gek verhaal! Daar heb ik nog nooit van gehoord, noch ooit zo iets meegemaakt. Als je een bestand maakt, onverschillig met welk programma, dan is dat bestand als het eenmaal is opgeslagen, "los" van het programma waar het mee gemaakt is. Ik heb ook nooit meegemaakt dat na een update, of dat nou Open Office of het MS office pakket is of een ander programma, dat de bestanden die met een eerdere versie niet te lezen of zelfs te vinden waren..

Maar, je zal er maar mee zitten! :confused:

Persoonlijk sla ik bestanden het liefst op in hun eigen mappen; b.v. correspondentie - of project voor alle doc, xls, dwg, etc die bij een lopend project horen.
Dan raak je eigenlijk nooit iets kwijt.

Doe je dat niet, dan slaan de meeste programma's gemaakte bestanden op in de default mappen die onder windows (of linux) worden gebruikt.
Maar uit je post begrijp ik dat die mappen leeg zouden zijn na deze update?

Wonderlijk.. "Da's miraculeus he?" zou mijn Belgische vriend zeggen...

De default map Mijn documenten bevat niets meer? En de submappen die daarin hangen?
En als je zoekt op een bestandsnaam, of op *.doc, of *.odt of zo, wat vindt je pc dan?

Laatst bewerkt:
Bij het openen van bijvoorbeeld een spreadsheet staan onder in de (te openen) lijst wel een aantal documenten die er voor de update in zaten. Als je er echter op klikt geeft het programma aan dat hij ze niet kan vinden. Alsof er nieuwe mappen zijn aangemaakt na de update en de verwijzing niet meer klopt. Waar zijn de bestanden gebleven?

Geheel eens met Solaris. Dit hoort niet te gebeuren. Maar als het toch gebeurt ... waar stonden die bestanden eigenlijk? Als ze in de map zijn gezet waar ook het programma zelf stond, kan ik me voorstellen dat ze allemaal verdwenen zijn, gewoon omdat de oude mappen met alles erin geruimd zijn. Maar daar horen ze dan ook niet, precies om die reden.

Heb je op je pc laten zoeken naar bestanden of extenties?

Ik heb op zowel bestanden als op extenties laten zoeken. Het vreemde is dat na het installeren van de nieuwste versie wel de bestanden zichtbaar zijn (dwz de naam) als je op bestand/openen klikt. Alleen bij het aanklikken van het bestand krijg ik de melding dat het bestand niet te vinden is.

Waar stonden die bestanden? In welke map? Waar heb je OOo gedownload? Dit is een buitengewone situatie, en dan is buitengewone informatie nodig om een antwoord te kunnen vinden. Voeg desnoods screenshots toe.

Gebeurt dat ook als je naar het mapje surft waar het bestand in staat, en als je dan (rechts) klikt op dat bestand en kiest voor "openen met" en dan een van de OpenOffice toepassingen?
Of gebeurt dat vooral als je vanuit een OpenOffice toepassing naar het bestand gaat om het te openen?

Hallo Solaris,

De door jou beschreven manier heb ik ok geprobeerd waarbij bleek dat een aantal documenten nog te openen was. Er zij er echter een aantal die ik niet weer kan vinden. Deze staan ook niet in het lijstje. Voor de duidelijkheid. Ik open de oude versie van Openoffice en ga naar bestand/openen. Daar zie ik een deel van de laatst geopende bestanden. Deze probeer ik dan te openen op de door jou beschreven wijze met de geupdate versie van Openoffice. In dat rijtje staan niet alle documenten. Die ben ik dus kwijt?

Frens

Theoretisch gesproken niet.

Ik bedoelde dus als je met de file finder (of hoe heet dat tegenwoordig onder windows) naar de schijf gaat waar je de bestanden bewaart, en dan naar het bewuste mapje (of directory) gaat zodat je de bestanden kunt zien staan. Daar kun je ze highlighten en starten met het gekoppelde programma (en dat hangt van de extentie af) of je kunt rechtsklikken en zelf een ander programma kiezen om het bestand mee te openen.

Dit gebeurt allemaal buiten OpenOffice om, dat programma is nog niet eens gestart.

Als je daar zoekt (bv op extentie) dan zou je alle bestanden moeten vinden, zeker als je begint met zoeken vanuit de root (de drive letter zelf).

Maar als je eerst Openoffice zelf start (en het maakt niet uit of dat de oude of de nieuwe versie is) dan kijkt het programma eerst in de outhouden gegevens die je ziet in het "recent geopend" lijstje. Maar dat is dus niet de echte bestandslocatie. Dan kan het best zijn dat van daar uit een bestand niet gevonden wordt.

Laatst bewerkt:
Dag Frens,

Als jij zegt dat je die bestanden niet kan terugvinden is dat dan bij het openen met open office ? Of bij verkennen ?
In het eerste geval kan de extensieaanduiding alleen toestaan dat bestanden met die extensie geopend worden en dan zie je inderdaad de andere bestanden niet meer. Het is mij niet helemaal duidelijk van hier uit. Vind jij de bestanden nog via verkenner ? Ik vermoed toch dat je nog weet in welke map jij die bewaart. Van daaruit kan je zoals hierboven aangegeven toch openen zou ik zeggen

Groetjes
Ivo

Hallo Ivo,

Bij het openen van de nieuw gedownloade versie van Open office kun je via bestand/openen zien welke bestanden het laatst geopend zijn. Als je deze wilt openen zegt het programma dat hij ze niet meer kan vinden. Je kunt daar (Via Open office) ook zien waar de bestanden staan. Ga je hier naar toe via de verkenner dan staan ze er niet meer in. (Ook niet na het ingeven van het openen van alle bestanden. Dus niet alleen zoeken op files met de bekende extenties die horen bij Open office)
Ik nam ook aan dat ze in ieder geval in de verkenner nog te vinden zouden moeten zijn in de map waar ik ze normaalgesproken opsla. Daar staan ze echter niet meer in hoe vreemd dat ook is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan