• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden linken op 2 pc's

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik heb twee laptops verbonden via LAN
Ik open nu op laptop 2 een werkmap 1 de gelinkt is aan een databank geopend op laptop 1
Indien ik nu in de databank een nieuwe regel toevoeg dan verandert er niks in de werkmap 1

De gegevens worden opgevraagd via VERT ZOEKEN.

Wat dien ik te doen omdat de gegevens die aangepast worden in de databank onmiddellijk zichtbaar zouden zijn in werkmap 1

thx

De eerste, voor de hand liggende reactie is: druk F9 (calculate) sorry ik heb engelse versie, zal wel berekenen zijn.

Als dat helpt staat waarschijnlijk je optie automatisch doorrekenen (of iets van vergelijkbare strekking) niet aan.

Check: Tools/Extra > Options/Opties tabblad Calculation of optie op automatic staat.

Sorry voor de late reactie... gezondheidsproblemen.

Deze optie staat inderdaad aan, en met F9 wordt het ook niet geupdated.
Als ik het bestand op dezelfde laptop open dan is het geen probleem.

Kan je wat concreter zijn over de inhoud van het werkblad? Op zich hoeft toevoegen van een regel niets te veranderen. Dat wordt bepaald door de inhoud van de zoektabel.
Staat die trouwens goed gesorteerd?

Op laptop 1 staat de database met achter een inkomnr enkele gegevens.
Alles mooi gesorteerd.
De twee werkmappen openen op 1 laptop vormt geen enkel probleem.
De nieuwe aanpassingen in de database worden ook automatisch ingevuld in de andere werkmap (VERTZOEKEN).

Als ik een andere laptop via LAN aansluit en ik voer enkele wijzigingen uit in de database (laptop 1) dan worden deze niet bijgewerkt in de andere werkmap (laptop 2).

Ook niet door F9 te drukken.
De instellingen staan op automatisch bijwerken.

Open ik nu tegelijkertijd die werkmap op laptop 1 dan worden ze wel aangepast maar op laptop 2 blijft alles ongewijzigd.

De bedoeling is.

Tafel 1 - laptop 1 - de database, persoonlijke gegevens worden ingevoerd.
Tafel 2 - laptop 2 - een formulier waar de gegevens worden opgevraagd.

Nu moet de persoon met het formulier via een nummer in te tikken al de gegevens die zojuist zijn ingevoerd in de database kunnen opvragen.

Dit werkt perfect als het gebeurt op 1 laptop.

Laatst bewerkt:
Dit werkt perfect als het gebeurt op 1 laptop.

Ik blijf proberen, maar niks helpt.
Is er niemand die ook maar enig idee heeft ?
Het bestand eerst opslaan helpt ook al niet.

Ik zou dit zondag 24/02 willen uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan