psychoplop
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 dec 2007
- Berichten
- 22
Ik zit met het probleem dat ik (meerdere keren) een bepaalde rij gegevens uit 1 excel/calc-file zou moeten kunnen "automatisch" toevoegen aan een soort database-bestand in een andere excel/calc-file. De verschillende rijen worden op andere momenten aangemaakt en moeten dus ook op verschillende momenten aan het "database-bestand" toegevoegd worden.
Ik weet dat ik hiervoor beter Base zou gebruiken, maar het probleem is dat het "database-bestand" waarin ik de lijnen zou willen inplakken ons aangeleverd is door externen, die dan ook de berekeningen daarmee voor zich zouden nemen. Dat is dus geen optie.
Compatibiliteit tussen openoffice en Excel is heel belangrijk gezien we op individueel niveau met de gratis openoffice werken, maar dat bepaalde mensen die veel bewerkingen moeten doen Microsoft Excel hebben.
Hoe kan ik een soort knoppen toevoegen waarop kan gedrukt worden om lijn 1, lijn 2, lijn 3, ... lijn 8 elk afzonderlijk te verzenden naar ons database-bestand?
Bedankt op voorhand!
Ik weet dat ik hiervoor beter Base zou gebruiken, maar het probleem is dat het "database-bestand" waarin ik de lijnen zou willen inplakken ons aangeleverd is door externen, die dan ook de berekeningen daarmee voor zich zouden nemen. Dat is dus geen optie.
Compatibiliteit tussen openoffice en Excel is heel belangrijk gezien we op individueel niveau met de gratis openoffice werken, maar dat bepaalde mensen die veel bewerkingen moeten doen Microsoft Excel hebben.
Hoe kan ik een soort knoppen toevoegen waarop kan gedrukt worden om lijn 1, lijn 2, lijn 3, ... lijn 8 elk afzonderlijk te verzenden naar ons database-bestand?
Bedankt op voorhand!