Bestanden/mappen delen via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
1.582
Hallo,

Ik wil, samen met een vriend, mappen delen! Nu haal ik alles naar huis via een data-stick maar het is natuurlijk veel handiger dat ik de bestanden rechtstreeks van zijn pc trek via internet. Allebij zijn we hier compleet onbekend in dus een heldere stap-voor-stap uitleg is gevraagt...

We draaien allebij met xp, en zitten dus niet in een thuis-netwerk..

Wie kan mij/ons svs uitleggen hoe ik/wij te werk moeten gaan, en welke eventuele software we hiervoor nodig hebben??

BvD
 
Gebruik RADMIN (remote administrator). (RADMIN)

Of open een WWW of FTP server. (simpel server, Apache // Bulletproof, ISS in Windows)
 
Laatst bewerkt:
Thx,

Natuurlijk kan het ook met msn (icq vind ik pittig) maar die verbinding is zo labiel, het is altijd maar afwachten of ie niet na 1,5 gig eruit klapt. En dat gebeurt dan altijd als je ligt te slapen zodat je de volgende dag weer helemaal opnieuw kan beginnen:( !

Maar ik heb hier nu meerdere opties, we gaan er mee stoeien :cool:

@Erik:bedankt voor het plaatsen van je link;)
 
Pittig

Tarabass,

Ik leer graag, wat is er pittig aan ICQ.
Doet wel 2 MB in een vloek en een zucht.

En via Helpmij zag ik eens een link naar een site die je kunt gebruiken voor grotere overdrachten.

Kreeg laatst via die site van onze collega Testje IE5.5 overgepompt.

Gaat niet snel, vooral het uploaden gaat traag.

Weet niet meer hoe hij hete, dus kan geen link geven.

Eric.
 
Misschien bedoel je dropload?

En ik leer ook graag, maar het lijkt ons toch handiger om het via deze weg te doen dan via icq of msn. We hebben het hier wel over gig's aan bestanden, he! En aangezien hij veel afwezig is, moet ik dus volledige toegang krijgen tot die bestanden! Dit gaat toch prima lukken met simple server?
 
Hall Peter

Nee ik dacht dat jij iets wist van ICQ dat mij onbekend was, vandaar de vraag.

Ik zelf vind simple server ook een betere oplossing als er vaker wordt uitgewisseld.

Eric.
 
yousendit

een gemakkelijke site om grote bestanden over en weer te sturen is www.yousendit.com
Hier kun je bestanden tot 1 Gig. mee versturen!

Een makkelijkere oplossing is het installeren van Quick-and-easy FTP versie 2.1 een gratis en Nederlandstalige ftp-server die je in 5 minuten configureert. te downloaden op www.pablovandermeer.nl

groetjes,
peter
 
Re: yousendit

Geplaatst door spaopie
een gemakkelijke site om grote bestanden over en weer te sturen is www.yousendit.com
Hier kun je bestanden tot 1 Gig. mee versturen!

Een makkelijkere oplossing is het installeren van Quick-and-easy FTP versie 2.1 een gratis en Nederlandstalige ftp-server die je in 5 minuten configureert. te downloaden op www.pablovandermeer.nl

groetjes,
peter

Een gig uploaden duurt dan tot volgend jaar kerst, en als hij het dan binnengehaald heeft kunnen we alweer de kerstboom voor 2006 op gaan zetten. Kende de site en heb het een tijdje terug geprobeert maar 5 mb schijnt al veel te zijn:confused:

Die server, daar ga ik even voor kijken, kan ik lekker uittesten welke de snelste/makkelijkste is :p

Top bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan