bestanden met msg extensie en Adobe Acrobat icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

quenda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Sinds gisteren zijn de bestanden met extensie "msg" afkomstig van Outlook voorzien van het icoon van Adobe Acrobat Reader. Bij dubbelklikken om te openen verschijnt de mededeling dat deze bestanden niet met Adobe Acrobat Reader kunnen worden geopend. De bestanden kunnen wel worden geopend met Outlook.
Na verwijderen van Adobe Acrobat Reader verschijnen de normale iconen. Herinstalleren van Acrobat Reader (versie 11) leidt niet tot verbetering. Installeren van een versie 10 van Acrobat Reader levert hetzelfde probleem.
Computer: desktop HP ENVY; besturingssysteem; Windows 8.1. In gebruik sinds 5 maanden.
Bestaat er een oplossing voor dit probleem?

Lijkt me van wel: Eerst Acrobat Reader installeren en dan de Office/Outlook installatie herstellen.

Tijs.

Hoe kan ik de Office/Outlook installatie herstellen? Ik heb daar sinds de start van het gebruik van MS Office 2013 5 maanden gelden niets aan veranderd (voor zover ik weet).

Gewoon, via appwiz.cpl
Rechtsklikken op Microsoft Office 2013 en dan kiezen voor Repareren of (als dat niet beschikbaar is) eerst kiezen voor Wijzigen.
Je zou dan de mogelijkheid moeten hebben om je Office installatie te repareren.

Tijs.

Je kunt bij Standaard Programma's aangeven dat de msg extensie moet worden geopend met Outlook.

Via appwiz.cpl werd het probleem niet opgelost. Snel herstellen leverde geen resultaat, gewoon herstellen kwam met de melding "foutcode 30029-4". Met Standaard Prgramma's is het wel gelukt: vinkje zetten en klaar.
Tijs en edmoor: beide bedankt voor de snelle reacties.
Ente

Tot je dienst.

Graag nog je vraag de status Opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan