Bestanden met ---.wdb extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduelis2

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Op mijn vorige computer heb ik een aantal grote database-bestanden gemaakt en die heb ik toen op diskettes opgeslagen. Nu heb ik die bestanden weer nodig, maar op mijn nieuwe computer kan ik die niet openen. Ik krijg dan de mededeling "bestandsnaam".wdb is ongeldig.
Volgens mij heb ik die bestanden indertijd met Works (of Word?) gemaakt. Op mijn nieuwe computer zit dat niet. Ik heb nu Microsoft Office 2003 (studenteneditie) (met Excel).

Is er een of ander conversieprogramma te downloaden naar Excel-bestand of moet ik nu speciaal Works aanschaffen? Dat gebruik ik verder toch niet meer!

Graag even een berichtje. Dank!
:confused:

Laatst bewerkt:
Klopt, die heb je ooit gemaakt met Works.
Je hebt meerdere opties:

zoek een kennis op die Works heeft en die ze vervolgens om kan zetten naar .txt files of Access bestanden, dan wel

Download deze tool

open je wdb bestanden en kopieer en plak de gegevens naar Excel of Word.

Zie afbeelding.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 146
xxx.wdb extensie

Ik heb helaas nog geen afdoend antwoord gekregen op mijn eerder gestelde vraag. Daarom herhaal ik het probleem hieronder:

Op mijn vorige computer heb ik een aantal vrij grote databasebestanden gemaakt en die heb ik op een diskette opgeslagen. Op mijn nieuwe computer kan ik die niet openen. Ik krijg dan de mededeling "bestandsnaam".wdb is ongeldig. Volgens mij heb ik die bestanden indertijd met Works gemaakt. Op mijn nieuwe computer zit dat niet. Ik heb nu de Microsoft Office 2003 (studenteneditie) met Excel.

Is er een of ander conversieprogramma te downloaden naar Excel-bestand of moet ik nu speciaal Works aanschaffen? Dat gebruik ik verder toch niet meer!

bij voorbaat dank

Putter

Download deze tool

open je wdb bestanden en kopieer en plak de gegevens naar Excel of Word.
Hier staat toch een antwoord................? Als je die tool download kun je ze openen!

En als het ondanks die tool niet lukt, zeg dat dan rechtstreeks, want uit je antwoord kan ik niet opmaken of je die tool nu wel of nit gedownload hebt.

Hier heb je nog een andere tool die het kan: Klik

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie!
Ik heb je programma gedownload.
Gedeeltelijk met succes, alleen het grootste bestand kwam maar gedeeltelijk en verminkt over. Moet nu toch nog veel handmatig invoeren.
Maar toch heel bedankt voor de tip.

Carduelis2
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan