bestanden niet meer gedeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo,

Ik heb weer eens een vraagje. Het netwerk hier doet het prima alleen kan ik van de één op de andere dag niet meer op 1 pc komen de rest werkt prima.
Het werkt hier als volgt: 4 pc's allevier aangesloten op een switch. Maar ik kan vanaf pc1 alle pc's zien en voorzover gedeeld kan ik overal komen.Vanaf de pc's 2 t/m 4 kan ik dus niet op pc1 komen. Ze zien hem wel maar ik kan nergens in , ook niet in de mappen of schijven die gedeeld staan.

Fire wall xp staat uit.
Zone alarm aan of uit maakt niet uit.
Norton aan of uit maakt niet uit.
Internet werkt op alle pc's prima.(Via switch naar adsl-modem)
Delen uitzetten weer aanzetten maakt niet uit.
Elke pc eigen ip.


Hellup :confused::confused:
 
Had ik gisteren ook met 1 pc. De wizard netwerk een keer draaien heeft alles opgelost. Er was blijkbaar een steekje los.
 
Jawel, maar als ik dat doe ben ik al mijn instellingen kwijt.De wizard geeft me geen goed ip om van mijn gateway maar te zwijgen.
 
Zelf ook zoiets gehad en het bleek dat Zonealarm wel degelijk werkt. Ook als je 'm hebt uitgeschakeld. Zit PC 1 wel in de "Trusted Zone"?
 
Nou, ik heb zone alarm nog eens opnieuw ingesteld, geen verschil. De wizard toch maar een keer gedraaid , maakt ook niet uit.
En allevier de pc's zitten in de trusted zone, zelfs extra een hele range aan ip's erin gezet. Maakt ook niet uit.
Firewall xp nog eens aan en weer uit gezet , ook geen verschil. Het stomme is ook nog dat de rest die ene pc wel ziet maar er niet op kan. Ze zien wel alle mappen maar kunnen er niet in zeg maar.
 
En die mappen zijn ook niet beveiligd met een wachwoord o.i.d.?
 
Hm, het komt me allemaal zo bekend voor....
Heb jij niet ook toevallig een mailserver draaien? Om precies te zijn: winroute Pro?
 
Heb je wel rechten om in die map te komen?
Moet je even onder de gesharede mappen kijken of je account ook voldoende rechten heeft.

Suc6 !
 
@ Sidi, helaas geen winroute pro of iets dergelijks.
@Al Capino,iedereen heeft hier alle rechten,maakt dus ook niet helaas.
Iemand nog een idee, ik snap er helemaal niks meer van.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan