Bestanden niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laars2701

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Hallo,
Sinds een week kan ik op mijn computer bepaalde bestanden niet meer openen en opslaan.
Wanneer er via de mail bijlages worden gestuurd kan ik deze niet meer openen of opslaan, hetzelfde geldt voor bestanden die via bijv msn worden verstuurd. Ook wanneer ik bijvoorbeeld een spel wil downloaden via internet gebeurt er niets meer.
Wanneer ik op de linken druk krijg ik wel het scherm van openen of opslaan. Als ik dan een keuze maak lijkt ie het bestand wel binnen te halen, maar ik kan het vervolgens nergens meer vinden, wanneer ik voor opslaan heb gekozen. Tenminste niet in de map waar ik heb aangegeven dat het opgeslagen moest worden. Ook bij openen lijkt het bestand te worden binnengehaald, maar gebeurt er vervolgens niets meer.
Weet iemand wat dit kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

misschien gaat dit niet werken maar je weet nooit:
Rechts klikken -> Openen met... -> Juiste programma selecteren.

Nee, dat werkt niet. En hij zou het toch ook gewoon op de normale manier moeten doen en niet met allemaal omwegen..

Ja, sinds wanneer is dat zo.

Had je iets gedownload of geopent die je niet kende?

Het is denk ik iets meer dan een week ongeveer zo. Iets waarvan ik echt niet weet wat het is open of download ik sowieso niet. Maar ik weet zo niet of ik rond die tijd iets heb geopend of gedownload, waar misschien iets ingezeten zou kunnen hebben. Heb al geprobeerd dat te achterhalen maar dat is niet gelukt.

AVG gaf wel een trojaans paard aan, maar wanneer je een van de opties heal or move to vault kiest geeft ie aan dat er een mogelijkheid is dat de computer crasht dus daar dirf ik niet op te drukken. Ook heb ik gescand met Malwarebytes, maar daar geeft ie helemaal geen virussen of geinfecteerde bestanden mee aan.

doe deze 2 scan'shttp://www.f-secure.com/security_center/

Laatst bewerkt:
Ik heb al op virussen gescand, maar hier is verder niets uitgekomen. Kan er niet iets gewijzigd zijn in mijn systeem zonder dat ik dit weet?

Kijk eens in het log van AVG misschien verwijdert het programma automatisch bepaalde dingen. Bij de laatste update van AVG zijn er misschien instellingen gewijzigd.

probeer eens systeemherstel (moest het niets oplossen kan het het ongedaan maken :thumb:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan