Bestanden niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

waalsh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Ik heb een thuisnetwerk opgezet met 1 vaste PC en 1 laptop, beide draaien op XP en zijn draadloos verbonden. Zo te zien gaat dat allemaal nog goed, printers zijn ook gedeeld en dat werkt allemaal. Ik heb op beide PC de C-schijf ingesteld op delen met bestanden wijzigen toegestaan. Ik kan nu alleen bestanden openen die in Gedeelde Documenten staan en niet de mappen of bestanden van andere accounts, doe ik iets fout????:rolleyes:

Oeit .....

Ik zou sowieso die hele schijf nooit deelbaar maken, want je levert allerlei essentiële mappen en bestanden over aan willekeurig welke nitwit om ze te verwijderen etc.

Je ziet, het 'helpt' ook niet, want desondanks blijven mappen voor gebruikers alsnog niet te benaderen.

Je kunt de map 'Mijn documenten' , ingelogged onder de naam van betreffende gebruiker, delen door erop te rechtsklikken en dan via 'Eigenschappen' het delen in te stellen.
Bedenk echter dat ook dit een weinig 'privacygevoelige' oplossing is.
Beter om de hoofdmap 'gedeelde documenten' hiervoor te - blijven - gebruiken.

Oeit .....

Ik zou sowieso die hele schijf nooit deelbaar maken, want je levert allerlei essentiële mappen en bestanden over aan willekeurig welke nitwit om ze te verwijderen etc.

Je ziet, het 'helpt' ook niet, want desondanks blijven mappen voor gebruikers alsnog niet te benaderen.

Je kunt de map 'Mijn documenten' , ingelogged onder de naam van betreffende gebruiker, delen door erop te rechtsklikken en dan via 'Eigenschappen' het delen in te stellen.
Bedenk echter dat ook dit een weinig 'privacygevoelige' oplossing is.
Beter om de hoofdmap 'gedeelde documenten' hiervoor te - blijven - gebruiken.

Normaal gezien kan je dan wel gewoon in 'elkaars' mappen 'zitten' ookal staan deze niet als gedeelde mappen ingeschakelt. Het probleem is echter dat ej persoonlijke mappen vermoedelijk zijn beveiligt. Schakel die beveiliging uit en je kan van buitenaf in die mappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan