Bestanden niet zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedoyan

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Hallo mensen,

Om een lang verhaal kort te maken, Ik heb een externe HDD waar mijn bestanden niet meer zichtbaar in zijn. Het is niet mijn HDD , maar ik heb vernomen dat het is gebeurt nadat de computer vast liep.
Het geval is als volgende: Als ik "Mijn computer" dan zie ik een Hdd staan , hier wordt ook aangegeven dat hij wel 100GB bevat, maar als ik op de disk klik dan kom ik in een map met een paar .tmp en .dll bestanden.
Verder zijn hier geen andere mappen te vinden, al deze bestanden hebben dan ook maar een grote van een paar mb.
wat ik wel kan is het volgende: door "h:\download in'' te tikken , kom ik wel in deze map en ik kan ook alles bekijken.

Weet iemand wat hier het probleem is?
Ik ben ten einde raad.

Alvast bedankt!:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk staan je bestanden "Verborgen". Ga naar de map eigenschappen en selecteer "Verborgen mappen weergeven". Mogelijk zullen ze nu weer zichtbaar zijn ;)

Probeer dit eens, de externe HD moet wel aangesloten zijn.

Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
• Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
• Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.

Laat eens horen of dit geholpen heeft.

bedankt voor deze reacties!, maar ik moet helaas melden dat beide acties geen effect hebben.
ondertussen ben ik ook nog steeds hard opzoek naar een oplossing, maar het wil niet baten.

toch erg bedankt!

Om een lang verhaal kort te maken, Ik heb een externe HDD waar mijn bestanden niet meer zichtbaar in zijn. Het is niet mijn HDD , maar ik heb vernomen dat het is gebeurt nadat de computer vast liep.

Als ik het goed begrijp is het jouw externe harde schijf niet. Aan welke computer is de schijf aangesloten als je ze probeert te benaderen? Aan jouw computer , of aan computer van betreffende persoon.

Dit probleem doet zich voor op elke computer, ik heb het op de computer van eigenaar geprobeerd, op mijn laptop en op mijn desktop.
Alle 3 de computers laat het zelfde zien. dus het zal zeker niet aan de instellingen van mijn computer liggen:(

Als het probleem zich voordoet op eender welke computer denk ik dat de harde schijf met iets geïnfecteerd is.
Ik zou de harde schijf eens goed scannen met een Up to Date virusscanner en Mbam Malwarebytes.

Als je via de verkenner naar de schijf gaat , rechtsklikken op de schijfletter , en kiezen voor eigenschappen. wat krijg je daar allemaal te lezen?

Laatst bewerkt:
Opgelost!

ik heb het probleem opgelost, er bleek het volgende te zijn gebeurt.
Door iets of iemand heeft ervoor gezorgd dat er geen afbeelding meer was het map icoontje. deze heb ik toen weer terug verandert , en toen waren ze weer zichtbaar.
toen ik dit had gedaan stonden ze ook nog eens op verborgen.
dus ik neem aan dat een of ander malware/virus dit heeft gedaan.

maar het is goed gekomen :)

bedankt allemaal:thumb:

jippie! zeker heel goed dat je toch ondanks alles je probleem zelf opgelost hebt! Dat moet vast een goed gevoel geven! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan