Bestanden omzetten voor Windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Goedemorgen Helpers,

Ik ga binnenkort over op Windows8 (en op een nieuwe laptop). Op dit moment gebruik ik nog Windows XP, dus ik moet bijna wel.

Ik vraag mij nu af wat ik moet doen om mijn oude bestanden gemakkelijk te kunnen lezen onder Windows8. Dat zijn voornamelijk OpenOffice documenten (.odt en .ods), maar ik vind OpenOffice erg traag, dus wil ik graag overstappen naar de meer gebruikelijke MS bestandstypen (.doc? .docx? .xls?).

Is er een programma waarmee ik die OO bestanden gemakkelijk kan omzetten - liefst niet éen voor éen? (ik gebruik zo nu en dan convertfiles - www.convertfiles.com - voor een afzondelijke file)

Ik kan desnoods OO ook weer op W8 installeren denk ik, maar ja..

Daarnaast heb ik ook veel afbeeldingen (.jpg) en .pdf files. Ik veronderstel, dat die geen moeilijkheden geven. Juist?

Wie geeft mij raad?

Dirk

OpenOffice erg traag: op die oude laptop met XP.....
Ik heb laatst bij iemand OpenOffice op een nieuwe laptop geïnstalleerd, niks van traagheid bemerkt....
Als je overigens bestanden als rtf opslaat (Word/OOo) dan zijn ze universeel te openen, zelfs cross platform.

JPG en .pdf zullen geen problemen geven, mits je voor pdf adobe installeert.
Openoffice is in W8 inderdaad echt niet traag, maar je kan ze converteren via https://cloudconvert.org/odt-to-docx. Moet ook in 1 keer kunnen, software kon ik zo snel niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan