bestanden op andere schijf tergug krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Brandweer

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Hallo ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen anders heb ik echt een groot probleem.
Ik heb laatst een andere computer gebouwd heel leuk allemaal en ik dacht ook slim te zijn ik heb namelijk een grotere sata harde schijf in gebouwd en mijn oude schijf nu als slafe dat werkt allemaal prima en op de nieuwe sata harde schijf heb ik lekker fris windows xp pro opgezet heerlijk machientje nu alleen ik dacht dat ik dus het adres boek en mijn mail wat nog op de oude hd staat wel even terug kon zetten maar helaas dat lukt niet wie o wie wil mij hiermee helpen er staat 2 zo ontzettend belangrijke mails op de oude nu die ik graag in mijn nieuwe frisse outlook zou zien.

alvast bedankt voor de gedaane moeite

René

Wat heb je precies met die oude gedaan? Overgeschreven? Geformatterd? Er iets
anders opgezet? Kortom: wat deed je met de harde schijf nadat je je oude computer
voor het laatst gebruikte? En dan met name met de C-partitie, daarin staat vrijwel
zeker het adresboek, tenzij je dat zelf aanpaste.

reactie op bericht

ik heb de nieuwe sata als c schijf gebruikt helemaal leeg alleen windows en een paar programma's erop met de oude c schijf heb ik niets gedaan is nog helemaal compleet ik wilde daar dus gegevens afhalen en overzetten naar de nieuwe schijf die nu functioneerd als c schijf en de oude als d schijf nu als ik mijn mail gegevens terug heb wil ik hem natuurlijk wel formateren om andere data op te slaan

Dus als ik het goed begrijp is de oude C-schijf nu nog als D actief? Daarop staan
dus ook nog de mappen Windows, Program Files, enzovoort?

Melvin.

reactie op bericht

klopt helemaal alles wat eerst vroeger op die ene schijf draaide is nog helemaal in orginele staat en is nu de D schijf en ik heb er een nieuwe schijf in gezet en die is nu c program files enz....

Heb je er nog een backup van gemaakt of kan je er nog eeb backup van maken.

Zie je de D: schijf wel in je verkenner? En zo ja, kan je hem benaderen?
Of krijg je een melding mbt tot rechten?

Volg de documenten uit de bijlage, en zoek de mails dus op je oude C-schijf.
Dan kun je er een backup van maken, en vervolgens in je nieuwe systeem importeren.
Mijn document werkt voor importeern nog niet voor Vista.
Voor backup maken wel voor XP.

Laatst bewerkt:
Wat wordt er nou moeilijk gedaan over back-ups?
Een feit is nu dat je de oude C nog compleet op D hebt. Daardoor weet je dus zeker
dat de oude data nog beschikbaar is.

Dan is het nogal simpel. Outlook slaat alle data op in een zogenaamd PST-bestand.
De locatie hiervan weet ik niet, maar iemand hier weet het vast.

Dat PST-bestant, dat je dus op de oude C, D dus, vindt, kun je dan gewoon met
Outlook importeren.

Hierover is zat op internet te vinden, zal even voor je Googlen.

Het pad naar het .PST-bestand is in de meeste gevallen: C:\Documents and
Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.
Gebruiker vervang je door je gebruikersnaam, en in jouw geval is het natuurlijk
niet C: maar D:. Dat zijn verborgen mappen, je moet dus het adres plakken.

In deze map staat je oude PST, die dus je contacten, mails, notities, agendapunten,
enzovoort bevat. Kopieer het bestand naar je bureaublad. Je herkent het aan het
bekende vier-kleurige ffice-picogrammetje.

Gevonden? Laat het me weten...

Laatst bewerkt:
@ de Brandweer: Heb je nou Microsoft Office Outlook of Windows Outlook Express ?
In het eerste geval staat je topic in de verkeerde sectie en zal ik em verplaatsen.
In het 2e geval zijn er geen pst bestanden.

vraag over welke expres

ik heb de standaard meegeleverde outlook express die op de windows cd staat of erbij hoort dus niets anders of geks ik heb een cd waar windows xp pro opstaat en daar zit ook de outlook bij dus maar ik hoop echt dat ik het nog kan terug halen.
nogmaals alle gegevens daar kan ik bij daar is niets aan veranderd oude c is nu d en volledig toegankelijk voor mij.

bedankt allemaal voor de moeite die jullie doen

Aangezien ik dacht dat het om Microsoft Office Outlook betreft, maar ik nu lees dat het
om Microsoft Outlook Express gaat (had beter moeten kijken, staat in de titel), heeft
het helaas niets met PST's te maken en kun je mijn voorgaande instructies dus negeren.
Helaas weet ik niet waar Outlook Express zijn mailtjes neerkwakt, zal even voor je Googelen.

Outlook Express bewaart de database standaard in
C:\Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express.
In jouw geval gaat het niet om C: maar om D:. Vervang gebruiker door je oude gebruikersnaam.

Het pad dat jij dan krijgt is dus, wanneer je oude gebruikersnaam Pietje is
D:\Documents and Settings\Pietje\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express.
Bezoek deze map door het adres in je explorer te plakken, dan kom je in je oude database. Daarin bevinden zich al je oude
gegevens. Contactpersonen, e-mail, enzovoort.

Zorg dat je de totale map Outlook Express naar je bureablad kopieert.
Wanneer je de map dus gevonden hebt, klik je op bovenliggende map en kopieer je
de volledige map Outlook Express. Deze plak je op je bureaublad.

Laat je het even weten wanneer de map, en dus je oude database op je bureaublad staat?

Laatst bewerkt:
Het pad dat jij dan krijgt is dus, wanneer je oude gebruikersnaam Pietje is
D:\Documents and Settings\Pietje\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express.
Bezoek deze map door het adres in je explorer te plakken, dan kom je in je oude database. Daarin bevinden zich al je oude
gegevens. Contactpersonen
, e-mail, enzovoort.
Not ;)

Contactpersonen staan op de volgende locatie:
D:\Documents and Settings\Pietje\Application Data\Microsoft\Address Book

Maar dit verhaal staat duidelijk uitgelegd in mijn bijlage van 02-06-2007.
Als je daar de acties "Mails importeren" resp. "Adressen importeren", en je kiest als backup locatie de mappen die ik en McMeller zojuist hebben aangegeven (D:\ blabla) dan gaat het helemaal goed komen.

Laatst bewerkt:
outlook

okee alvast bedankt voor de moeite die jullie nemen ik zal a.s zaterdag er aan gaan klussen ik ben nu nog in almere en niet thuis op mijn plek a.s vrijdag rij ik weer naar huis en zal dus vrijdag of zaterdag zeker mijn best doen. en dan zal ik ook weer even mailen nogmaals bedankt Rene

Not ;)

Contactpersonen staan op de volgende locatie:
D:\Documents and Settings\Pietje\Application Data\Microsoft\Address Book

Maar dit verhaal staat duidelijk uitgelegd in mijn bijlage van 02-06-2007.
Als je daar de acties "Mails importeren" resp. "Adressen importeren", en je kiest als backup locatie de mappen die ik en McMeller zojuist hebben aangegeven (D:\ blabla) dan gaat het helemaal goed komen.

OK, contacten staan er dus niet in. Maar het ging ook om email...

Hé, weet je wat eigenlijk nog het makkelijkst is? Je moet er wel even zin in hebben...
Je C en je D weer even omkeren. Dan opstarten, dan start je oude XP weer op, mits
die oude schijf echt nog helemaal hetzelfde is. Dan kun je je oude Outlook Express openen,
en de bestanden naar een USB-stick gooien. Je kunt ze er gewoon naar een USB-
stick ofzo slepen. Dan worden het berichtbestanden, waarschijnlijk met een enveloppictogram.

Dan weer afsluiten, C en D terug omkeren, en weer opstarten. Je nieuwe XP is terug,
en je sleept de betreffende bestanden weer naar je nieuwe Postvak IN...

outlook

ik heb nu een map identities met daarin een aantal regels met cijfers er in op mijn desktop staan kan ik die nu kopieren naar de huidige outlook ?? of heb je nog meer tips hoe en wat.
als het goed is heb ik nu dan mijn mail terug en mijn adressen gaan via wab bestanden toch.

Ik heb ongeveer dezelde situatie omdat ik 2 partitie's heb met telkens xp erop . als ik op de c werk kan ik gewoon naar d gaan net zoals jij . ga naar de program files van de outlook op de oude schijf en start hem op vanaf hier en je oude outlook opent zich gewoon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan