bestanden op cd zetten lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodenina

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
Berichten
63
Hallo iedereen,

Na het vernielen van maar liefst 4 CD R's toch maar even jullie hulp inroepen
het lukt me niet meer om bestanden op cd te zetten vanuit de ingebouwde windows xp functie
alles gaat goed tot de laatste 10 seconden, dan werpt hij de cd uit en zegt dat er een fout is opgetreden in het schrijven en de cd waarschijnlijk onbruikbaar is geworden

ik gebruik een Aopen CD-RW CRW4048 schrijver en Platinum 700 MB multispeed schijfjes

een tijdje geleden werkte alles prima en aan de drivers of dergelijke is niets veranderd ...

weet er iemand raad ??
dank bij voorbaat, Nina
 
tja,

dat kan 1001 oorzaken hebben:

1. slechte partij schijfjes
2. wanneer ze alle 4 achter elkaar, zonder dat de pc uit is geweest, fout gaan, zou het een tijdelijk bugje in de brandsoftware (Windows) kunnen zijn. (Is het binnen 1 Windowssessie gebeurd of is de pc tussentijds uit geweest?) Als het 1 sessie was, dan zou je na het opnieuw aanzetten nog een poging kunnen doen....
3. pak eens een RW'tje en probeer daar eens bestanden naar te kopieren
4. brander is overleden ?
5. brander kent geen uitroeptekens / cirkels in apparaatbeheer ?
6.de software die je probeert te kopieren is beveiligd?
7. .......?
 
Af en toe gebeuren er rare dingen..... Ik kan zo niet de oorzaak achterhalen, het kan vanalles zijn. Laatst kon ik ook helemaal niet meer branden, ik kreeg steeds een blue screen en de computer sloot af. Waarom? Alles heeft een half jaar prima gedraaid en ineens....

UIteindelijk heb ik opnieuw moeten formatteren, maar niet voordat ik eerst andere opties heb geprobeerd:

- gooi de brander in je apparaatbeheer eruit en installeer opnieuw

- probeer eens een programma als Nero, daarmee kun je ook simuleren en verpest je dus niet iedere keer een cd'tje (kan dat ook met XP branden??) Wellicht ook dat dit programma géén last heeft van de fout.

- pleeg (als je dat al niet doet) eens grondig onderhoud aan je compu: oude programma's eraf, defragmenteren, regcleaner, andere onderhoudstools als Norton Utilities of System Mechanic (shareware) etc. Knapt je pc nog wel eens van op.
 
EEN LASTIG PROBLEEM
JE BENT TOCH NIET AAN HET OVERBURNEN.
IK HEB BEGREPEN DAT JE XP GEBRUIKT .
DAN ZOU IK DE SYSTEEM HERSTELFUNCTIE VAN XP EERST EENS PROBEREN.
ALS HET PROBLEEM SOFTWAREMATIG IS ZOU JE HET DAARMEE OP KUNNEN LOSSEN.
EN DAARNA OP EEN RW UITPROBEREN.
P.S HEB JE WEL GENOEG KOELING IN JE PC
 
Shadow,

het leest iets gemakkelijker als je niet "SCHREEUWT", m.a.w. de capslock uitschakelen.................... ;)
 
Rodenina,

Toch best wel vrij snel na je bericht ontving je de eerste paar antwoorden. Het is wel grappig om te horen of je er wat aan hebt gehad of niet..................? ;)

misschien ben je wel veel te druk met datgene waar je mee bezig bent om te kunnen antwoorden? :D
 
Neeeeeee hoor, zal ik niet zijn, zie ook de tijd waarop DIT bericht is gepost.................... ;) :D
 
:) We zijn weer wat uurtjes verder


Nu wachten we maar op de starter :rolleyes:
 
en da's dus precies wat 'k bedoelde : vraagsteller had binnen 30 minuten na de oorspronkelijke posting reeds 2 antwoorden en toch helaas geen reactie................

Als ik een probleem heb dan blijf ik toch wel een half uurtje of zo, "uitluisteren" of er mogelijk een posting wordt gedaan............ ;) :D
 
hallo iedereen,

Allereerst bedankt voor de vele en snelle reacties, en sorry dat ik nu pas terug reageer, maar het is niet altijd mogelijk om zo snel weer aan de pc te zijn, en vermits dit geen dringende zaak was heb ik het ook niet op de voet gevolgd, mijn excuses als ik jullie hierin telleurgesteld heb

Ik ga zeker jullie tips gebruiken en een paar dingen uitproberen, en jullie horen dan zeker van me of het probleem is opgelost en hoe , maar ook dat zal pas na het weekend zijn, want ik wil nu even van andere dingen genieten dan van de pc ..hihi

groetjes, Nina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan