bestanden op een DVD+RW lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fspilot221

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hallo allemaal,

Ik wilde graag voor dat ik mijn PC ging formatteren een boel bestanden op een dvd'tje zetten om als back up te bewaren.
Ik heb vandaag 5 DVD+RW'tjes van 4.7gb gekocht waar ik deze bestanden op wil zetten. maar bij het kopiëren van de bestanden naar de dvd geeft windows deze foutmelding:
windows is een probleem tegengekomen bij het kopieren van deze map
dan kan ik kiezen uit overslaan, annuleren, of opnieuw proberen.
Deze fout heb ik met verschillende soorten bestanden. Ik heb gewone mappen geprobeerd te branden, tekstbestanden en afbeeldingen.
Voorheen heb ik wel eens een muziek cd'tje gebrand met Windows Media Player, dit ging zonder problemen.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag :P

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat het paddiepte of de bestandsnaam te goort zijn.
Is het niet handiger om een draagbare harde schijf te kopen? Dit gaat veel sneller met het maken van een backup en daarna weer terugzetten.

Ik zou niet weten wat paddiepte betekent.:o
maar ik heb het geprobeerd met verschillende bestanden en daar was de naam niet echt groot van.
Een draagbare schijf zou een optie zijn voor het backuppen, maar toch zou ik een antwoord op mijn vraag willen weten aangezien ik voor meerdere dingen dvds/cds zou willen branden;)

Gebruik dan eens niet de optie 'kopiëren", maar gebruik een brandprogramma zoals bijv. Nero en brand de bestanden als Data naar de RW's.

Oké, bedankt voor de tip. Dan zal ik deze week nog de demo van Nero proberen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan