Bestanden op externe schijf niet te zien/lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter luck7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Ik heb net mn externe HDD op mn laptop aangesloten en zie nu dat het enige wat er nog in staat 2 internet snelkoppelingen zijn.
als ik boven het pad intik kom ik echter wel bij de files.

kan dit te maken hebben met het fijt dat ik op die laptop een dualboot met mac os X heb?
en hoe kan ik de bestanden in windows weer normaal zichtbaar maken?

bedankt
luck

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm,
Weet niet of je bestanden zichbaar zijn?
Of of er een schrijfbeveiliging op je HDD zit?
Maar misschien kan dit je een beetje overeind helpen:
(als je geen bestandsbalk ziet) Druk op ALT, ga dan naar Extra>Mapopties tabblad: Weergave> zoek hier naar verborgen bestanden en mappen, Switch deze naar:
Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven.
Toepassen en OK, hoop dat dit helpt?

Staat helaas al aan. Die 2 snelkoppelingen zijn ook verborgen. Ik denk echt dat het iets met apple temaken heeft.
Ik had het probleem al eerder. Toen heb ik de schijf geformatteerd maar dat is in dit geval niet de bedoeling aangezien er 600GB aan belangrijke data opstaat die ik nergens anders kwijt kan

HMm, heb je ook een windows PC? zonder dualboot?
MIsschien kun je ze daarop wel openen?

Ja, 2
Precies hetzelfde.
Had hetzelfde met n kleinere hdd. Heb die geformatteerd en die doet het nu wel weer normaal. Het Icoontje is echter dat van een exe. Leeg wit plaatje met wat groen en blauw erop. Soort snelkoppeling. ?

Appart..
Ik heb iets soortgelijks met mijn microSD kaart in een adapter.
IK deed hem erin, ik zag 2 bestanden die ik niet kon openen, en daarna was windows hem kwijt..
Blijkt uiteindelijk te zijn dat mijn SD reader stuk is. want als ik hem erin doe en dan mijn laptop pas inschakel werkt het wel gewoon.
Heb je het al eens geprobeerd met een andere USB poort?
Staat er een schrijbeveiliging op?
Heb je dit ook als je hem installeerd op een totaal andere PC?
Heb je hem misschien op de grond laten vallen? dat vind de schijf ook niet zo geweldig :O

Oke, ik zie in je screenshot pas dat je uit oostenrik komt :P
Maar toch heeft dat er niets mee te maken denk ik :P
Kun je ook een screen plaatsen van de inhoud van je schijf?

deze werkt nu wel nadat ik hem had geformatteerd. zal er zo een posten van de harde schijf die niet werkt

werkend.jpg

EN als je ze opent kom je ook nergens op uit?
Show all drive files..
Dat klinkt alsof je via dat je bestanden kunt zien O_o
Heeft je HDD software nodig om te draaien? MIsschien is dat de adder onder het gras.

ok. Het lijkt erop dat de bestanden waren verborgen en om de een of andere reden stonden de map opties weer zo ingesteld dat ik ze niet kon zien Ä(raar want de 2 snelkoppelingen transparant wat toch betekent dat het bestand verborgen is of niet?')
anyway, i heb het haakje bij "verborgen" weggehaald, kreeg bij een aantal bestanden een foutmelding maar het lijkt weer te werken.

Toch bedankt BleuroothUSB, ik heb de link van de tools als gezien en een prog. gedownload. Zal zeker nog wel eens van pas komen.
Greetz Luck

Mooi dat het weer werkt!
Succes metje hardeschijf!
Vergeet niet de status (bovenaan) op opgelost te zetten x)
GR,
Bluetooth.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan