Bestanden op schijf beschadigen constant..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mvnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvnl

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Enige tijd terug ontdekte ik dat een groot deel van mijn digitale muziekcollectie zo hier en daar skipte/klikte e.d. ongewenste geluidjes produceerde...
Nu ben ik begonnen al m'n 27.000 liedjes te checken of ze nog in orde zijn om de beschadigden te vervangen en de goede te voorzien van een V-tje.. alleen zijn sommige nummers die ik een maand terug goedgekeurd heb nu alsnog beschadigd.. t lijkt dus een gebed zonder einde..
Nu is het zo dat mijn computer heel incidenteel vastloopt/uitvalt (bijv als de accu leeg is) waardoor de externe harde schijf wellicht een opdonder krijgt..
Zou t hier aan liggen of kan er iets anders aan de hand zijn?
De harde schijf zelf is net nieuw, ik had t probleem bij mijn vorige externe harde schijf ook al.
Back-uppen is niet echt een optie want dan nog blijf ik aan het vervangen, en t is lastig om wekelijks 27000 liedjes te checken zodat ik weet of de backupversie wel deugt...

T valt me op dat t het meeste lijkt te gebeuren bij artiesten waar ik veel albums van heb.. (die bestanden bevinden zich dus in mappen met veel sub-submapjes).
Overigens gebeurt t niet alleen bij mp3's.. ik heb bij rar/zipjes die al langer op de schijf staan ook regelmatig CRC-errors..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan