Bestanden openen vanuit acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karen88

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Dag allemaal,

Men hefet mij de formule:

Application.FollowHyperlink "Locatie", , True
gegeven om een bestand zoals word, pdf, foto's en dergelijk te openen vanuit acces, maar als ik nu regelmatig de databank van locatie verplaats, zoals naar usb stick, terug naar vaste pc, naar laptop en dergelijke, dan kan ik die bestanden niet openen vanaf die andere locatie, weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Alvast heel fel bedankt!

Karen.

sla het pad naar je plaatjes etc op in een tabel en gebruik dlookup om die gegevens op te vragen verander deze waarde in de tabel als je je directory met plaatjes e.t.c. verplaatst.

HTH:D

sla het pad naar je plaatjes etc op in een tabel en gebruik dlookup om die gegevens op te vragen verander deze waarde in de tabel als je je directory met plaatjes e.t.c. verplaatst.

HTH:D

Thx voor je reactie, maar misschien een iets uitgebreidere uitleg? "Dlookup???"
En misschien ook een optie voor als ik deze databank op cd wil zetten?
Karen.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet echt enorm veel van je databank, ben maar een beginner precies. Ik zou willen: ik klik op een knop en eender waar mijn databank staat(op welke locatie), moet dan een bepaald document geopend worden. Kan dit?

Karen.

Ja ik ben er in mijn voorbeeld vanuit gegaan dat je een subdirectory hebt op de plaats waar je je database hebt staan waar de plaatjes in staan maar dat kan natuurlijk ook elders zijn.

Tijdens het opstarten van het formaulier wordt eerst bepaald waar de database zich bevindt. Daarna plakt hij de directory met de plaatjes eraan vast en dat wordt de uiteindelijke link.

Als je nu op de link klikt wordt het plaatje geladen die op de plaatjes directory staat.

Speel er een beetje mee. Er kan niks stuk, en er wordt niets weggegooid.

Oké, ik probeer het even, maar wat als ik dit nu wil toepassen om mijn eigen databank?

Dan moet je het hele idee even over kopieren in jouw eigen databank.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan