• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden ophalen met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandee01

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hallo,

Wie kan mij helpen ?

Ik wil een macro proberen op te nemen die een bestand ophaalt op de Z:\schijf en waar ik een weeknummer moet ingeven via een invulscherm.. Bijv. Week1exclnam.txt, Week2exclnam.txt, Week3exclnam.txt enz.. Ik moet dit elke week 6 maal herhalen zoals:
Week1exclnam.txt
Week1inclnam.txt
Week1helmond.txt
Week1slijters.txt
Week1hansen.txt
Week1bessems.txt

In Week2 moet ik dan kunnen ingeven: Week2exclnam.txt, Week2inclnam.txt, Week2helmond.txt enz.

Wie kan mij helpen ?

Vandee01, Is het openen van 6 bestandjes per week héél erg veel werk??? :rolleyes:
Ik zou zeggen, open via Excel die Z-schijf op het netwerk en selecteer het 1e bestandje. Druk je shift-toets in en selecteer het laatste bestandje dat je wilt openen. Ze zijn nu allemaal blauw geselecteerd. Klik op de knop OPEN en al je bestandjes zullen (via de wizard) worden geopend.... (en dat in 1 keer...!)

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan