bestanden ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvid

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
goedemiddag,mijn hp 330 is kapot ws de voeding viel elke keer zomaar uit totdat die helemaal niet meer door startte mijn vraag id hoe kan ik mijn bestanden van de harde schijf afhalen en naar mijn laptop zetten.
bvd

Dag,

Je geeft verbazend veel informatie om je een gericht antwoord te kunnen geven .... :thumb:

Het is een oud beestje dus er zit een IDE-harde schijf in.
Haal die er uit en plaats hem in een externe behuizing.
Voor IDE-schijven voor een habbekrats te koop tegenwoordig (voorbeeld).
Als tenminste je harde schijf nog intact is tenminste .....

ehh oud beestje dacht het niet de computer is van 2008 ben nog in strijd gewikkeld met de winkelier dat ik maar een jaar garantie heb,dat is dus niet zo door de europeese regelgeving heb je als consument langer garantie.
Staat als volgt genoteerd bij consuwijzer.nl dat je mag verwachten dat een winkelier je een deugtelijk apparaat verkoopt,hun gaven als voorbeeld een wasmachinedie naar 4 jaar er mee ophield.
Heb dus binnen een jaar al een nieuwe harde schijf gekregen gelukkig had ik van te voren nog een backup gemaakt maar dat kon ik nu niet meer.
Het probleem is zo dat als de winkelier beslist dat die opgehaald moet worden en hp gaat hem nakijken en er blijkt gewoon meer dingen aan de hand te zijn,en dat ik een nieuwe zou krijgen dan ben ik alles kwijt.
anders was het geen probleem had ik de harde schijf eruit gehaald en in die van mijn zoon gedaan probleem opgelost maar dat kan nu niet,vandaar mijn vraag.
Sorry dat ik zo weinig info gaf

Hoi,

Even jou lange verhaal over garantie 'geschift' ......
En wat overblijft is hetzelfde advies: externe behuizing .....
Alleen moet je kijken of het een IDE of een S-ATA schijf is. Je kunt dan in elk geval je data veilig stellen.

En dan nu dat 'garantieverhaal'.
Maak je geen illusies: als het bij expertise mogelijk blijkt dat het toch aan jezelf ligt (conflicterende software of drivers geïnstalleerd of andere hardware gebruikt), dan krijg je een gepeperde reparatierekening.
Hoe weet jij trouwens bijna 'zeker' dat het aan de voeding ligt?
Het verhaal dat je vertelt kan ook te maken hebben met een virus bijvoorbeeld .....

ik heb de comp na laten kijken bij een 1 mans computer zaakje no cure no pay polici,die heeft alles doorgemeten en kwam tot deze conclusie.
maar zo'n voeding was niet te verkrijgen in nederland ook niet bij hp moet uit amerika komen kost daar 79 dollar plus verzend kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan