Bestanden opslaan in server silverlight programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasw

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo,

Ik heb een silverlight programma gemaakt in Visual studio 2010.
Nou wil ik graag weten hoe ik bestanden kan schrijven naar de server waarin het silverlight programma staat.

Bijvoorbeeld tekst dat in een textbox staat wil ik opslaan in bijv een .txt bestand op de (FTP)server waarin het silverlight programma zelf ook op staat.

Het programma is geschreven in vb.net maar als iemand een oplossing weet in C# dan vind ik het ook goed.

Dus ik heb een code nodig die bestanden opslaat op de server en code die bestanden leest van de server.

Alvast bedankt!:thumb:

[cpp]My.Computer.Network.UploadFile("File to Upload", "FTP Server & File", "Username", "Password")[/cpp]

:)

Bedankt voor je antwoord.

Helaas kent de computer als ik een Silverlight programma maak in Visual studio geen 'My'. Deze term kent de computer wel als ik een gewoon programma maak, maar dus niet in de silverlight modus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als er geen andere manier is om een bestand op een server te zetten, vind ik het ook goed als iemand een oplossing weet om bijv. de waarde van een label te onthouden voor een volgende sessie (ook van andere gebruikers).

Ik heb de settings van het silverlight programma geprobeerd, maar deze werkte niet.

Helaas zijn ook hier elementen die niet in de 'Silverlight modus' werken. Visual Basic zegt dan dat die elementen niet herkend worden.

Kun je niet gewoon naar een tekstbestandje schrijven en die dan weer lezen?

[CPP]Dim writer As New Sytem.IO.StreamWriter("Pad")
writer.WriteLine("Data")
writer.Close()[/CPP]

En om op te halen:

[CPP]Dim reader As New System.IO.StreamReader("Pad")
Dim Data As String = reader.ReadAll()
reader.Close()[/CPP]

Maar hoe doe dit proces dan bij een FTP server? (gebruikersnaam en wachtwoord)

Jij zei toch dat je het al goed vond dat het programma bijv. de tekst van een Label onthield?

Hoe FTP in 'Silverlight Modus' werkt, weet ik niet.
Bedoel je trouwens niet WPF? (Windows Presentation Foundation) ?

Nee, ik heb geen WPF applicatie, maar echt een Silverlight applicatie (Silverlight is overigens niet in de gratis versie van Visual Basic 2010).

Als ik in het "Pad" iets invul, komt er een bestand op de computer te staan, toch?
Het is de bedoeling dat iedere gebruiker van het internet als deze op die website komt, dat label kan zien/aanpassen wat het Silverlight programma heeft opgeslagen en niet alleen degene die een bestand van het Silverlight programma op zijn computer heeft staan.

Als ik het .dll bestand wil importeren, zegt visual basic dat "the type libary could not be opened".
Is dit op te lossen?

Je weet hoe je moet importeren?

Solution Explorer -> Rechtermuisknop -> Add Reference -> Browse

Toen ik het .dll bestand selecteerde, kreeg ik de error: "You can't add a reference to ChildkatDotNet2.dll as it was not built against the silverlight runtime. Silverlight projects will only work with Silverlight assemblies."

Nee, ook dit geeft weer errors in Silverlight dat hij bepaalde variabelen niet kent.
Is er ook een andere manier behalve FTP om variabelen, strings of bestanden te onthouden voor iedere gebruiker die op die silverlight website komt?

Tja, voor silverlight zou ik dat niet weten.

Als dit niet werkt kan ik je helaas niet verder helpen, sorry. :(

@thomasw,
als je wilt antwoorden gebruik dan de reageer op.....knop.
Niet de quote knop meteen na het bericht.
Ik heb ze nu allemaal voor jou verwijderd.
Moet ik er weer voor jou verwijderen dan zet ik het topic op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan