Deze vraag komt als gevolg van een 'incident' waarbij ik een foute versie heb ingeleverd.
Ik zal dus uitleggen wat ik wil bereiken en dan de 'helpmij' vraag van "hoe doe ik dat?".
Ik wil een bestand, bijvoorbeeld opdracht.xdoc, opslaan op drie verschillende locaties als backups.
a) K:/
b) C:/..riedeltje../opdrachten
c) C:/..cloudmap../opdrachten
Ik werk dan aan een bestand en sla het driemaal op.
De volgende dag wil ik verder eraan werken en open ik K:/opdracht.xdoc
Hier breng ik wijzigingen in aan en deze sla ik weer op.
Mijn probleem was nu dat ik bij het afleveren van dit document per ongeluk de cloudmap-versie had ingeleverd, die niet identiek was aan de K:/-versie.
Ik zou graag ervoor willen zorgen dat drie bestanden gelinkt zijn, zodat wanneer ik het bestand open en wijzig vanaf locatie A, hij dit ook toepast bij locatie B en C.
Is dit mogelijk en hoe zorg ik hiervoor?
Mijn eerste gok was om snelkoppelingen te maken bij B en C.
Het probleem is echter dat wanneer de K-schijf stuk gaat, ik het bestand kwijt raak.
Direct opslaan op de cloud is ook niet mogelijk, K:/ is namelijk een USB omdat het bestand ook soms offline beschikbaar moet zijn.
Alvast bedankt voor de hulp, hopelijk is mijn vraag ook duidelijk gesteld.
PS. Mocht dit opgelost zijn, dan is er ook een vervolg vraag:
Kan ik het bestand ook offline aanpassen op de USB (K:/) en zorgen dat hij de andere locaties update op het moment dat mijn USB aangesloten is?
Edit: Misschien wel handig als ik wat informatie geef!
Ik gebruik Office 2013, Skydrive, Windows 7 professional en een standaard USB-stick.
Ik zal dus uitleggen wat ik wil bereiken en dan de 'helpmij' vraag van "hoe doe ik dat?".
Ik wil een bestand, bijvoorbeeld opdracht.xdoc, opslaan op drie verschillende locaties als backups.
a) K:/
b) C:/..riedeltje../opdrachten
c) C:/..cloudmap../opdrachten
Ik werk dan aan een bestand en sla het driemaal op.
De volgende dag wil ik verder eraan werken en open ik K:/opdracht.xdoc
Hier breng ik wijzigingen in aan en deze sla ik weer op.
Mijn probleem was nu dat ik bij het afleveren van dit document per ongeluk de cloudmap-versie had ingeleverd, die niet identiek was aan de K:/-versie.
Ik zou graag ervoor willen zorgen dat drie bestanden gelinkt zijn, zodat wanneer ik het bestand open en wijzig vanaf locatie A, hij dit ook toepast bij locatie B en C.
Is dit mogelijk en hoe zorg ik hiervoor?
Mijn eerste gok was om snelkoppelingen te maken bij B en C.
Het probleem is echter dat wanneer de K-schijf stuk gaat, ik het bestand kwijt raak.
Direct opslaan op de cloud is ook niet mogelijk, K:/ is namelijk een USB omdat het bestand ook soms offline beschikbaar moet zijn.
Alvast bedankt voor de hulp, hopelijk is mijn vraag ook duidelijk gesteld.
PS. Mocht dit opgelost zijn, dan is er ook een vervolg vraag:
Kan ik het bestand ook offline aanpassen op de USB (K:/) en zorgen dat hij de andere locaties update op het moment dat mijn USB aangesloten is?
Edit: Misschien wel handig als ik wat informatie geef!
Ik gebruik Office 2013, Skydrive, Windows 7 professional en een standaard USB-stick.
Laatst bewerkt: