• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestanden opvragen met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Ik heb een compleet bestand bijgevoegd dat ik tegen kwam en dat ik weer wil gaan gebruiken. Het bestand heet DirOpvragen. Er staat een macro in die ik jaren geleden op het internet gevonden heb en die bijna doet wat ik graag wil. Ik heb in kolom A de namen van de bestanden weggehaald.
Ik wil graag dat hij niet alleen de hoofddirectory maar ook de bestanden uit de subdirectories in Excelbes in het overzicht laat zien. Omdat ik niet weet of deze macro daar geschikt voor is zou ik u willen vragen eens te kijken of er een mogelijkheid is de macro aan te passen zodat ik dan alle bestanden te zien krijg uit Excelbes met alle subdirectories.
Het mooie van de macro is dat elk bestand als hyperlink wordt weergegeven en dat deze dan bij het aanklikken supersnel opstarten.
Kan iemand mij aub zeggen hoe het komt dat deze bestanden dan veel sneller geopend worden?

Alvast bedankt voor alle hulp. Ik hoop dat er een oplossing mogelijk is.

Met vriendelijke groeten,
Eric

Bijlagen

Ik krijg nare dingen bij het aanklikken van het bestandje. Knipsel.JPG

En dus maar op annuleren geklikt.

Niks aan de hand hier. Er staat ook niks in de Workbook_Open. Wellicht tijd om je computer eens diep te scannen.

Edit:
Na opslaan en openen volgt er wel een melding van Excel.
Dit zal zijn omdat er een Auto_Open macro in zit en daar wordt voor gewaarschuwd.

Laatst bewerkt:
Hallo VenA,

Ik schrik ervan want dit heb ik nog nooit gehad.
Denkt u nu dat het beter is mijn vraag in te trekken en gewoon op opgelost te zetten?

Ben benieuwd.

Gr.
Eric

Beste Edmoor,

Als ik het goed begrijp is het dan eigenlijk loos alarm van VenA?

Naar mijn mening wel. Het is bij mij tenminste Excel zelf die ervoor waarschuwd en dat komt alleen omdat er een routine in dat document zit die AUTO_OPEN heet.

Laatst bewerkt:
@Evelthoven

Ik denk dat je vanwege je lange staat van dienst op dit forum en je bezoekfrekwentie in staat moet zijn deze vraag, die al heel vaak is gesteld, zelf te beantwoorden. Voorkauwen zou je eer te na moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan