Bestanden oversturen P2P

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Ik wil eigenlijk zo af en toe een flink bestand (enkele 100de MB's ) oversturen naar een andere computer in Amerika.
Welke mogelijkheden heb ik daartoe?
Ik wil eigenlijk alleen naar die computer sturen zonder dat de hele wereld kan inloggen op mijn systeem.

wie kan me helpen?

alvast heel erg bedankt

grt.

Martin
 
een optie misschien

Dit is misschien een optie...
Je zou een ftp server kunnen draaien met voor de persoon in bv Amerika een account met password. Hij/zij zal dan de enige zijn die in kan loggen.

Een voorbeeld om in jouw ftpmap te komen is dan ftp://loginnaam:password@jouwipadres:21

Je hebt diverse programma's. Ik heb er ook een gebruikt en die heet Serv-U te verkrijgen bij
http://www.serv-u.com
Met dat programma zet je de ftp poort open en kan je accounts aanmaken voor verschillende gebruikers.

Ik hoop dat dit iets is voor je...

Groeten
 
Ik denk dat het makkelijkste idd een ftp programma is op basis van ip adres en http://login: password@ip:poort/
BulletFTP server is ookwel een lekkere serverprogramma, om dan te uploaden naar Amerika kun je het beste een ftpprogramma gebruiken zoals www.smartftp.com

Andere mogelijkheid is mbv sig2dat een string(zo heet dat geloof ik:D) aan te maken en bv kazaa te gebruiken zodat de ander zeker weet dat ie het juiste bestand heeft.

Maar Ftp heeft dan hier het voordeel dat je enkel toegang aan 1 enkele pc kunt opgeven, dan was de bedoeling. Dus..., ftp.

EDit(quite to late i believe...)
 
Heb serv-U ondertussen op het systeem staan
Ik krijg het alleen nog niet echt onder de knie.

Kan je het zelf niet testen of het werkt door (via de router) met mijn laptob in te loggen op mijn eigen server?

Ik krijg nl. als ik dat probeer een connection time out?
 
Om in een ftpserver te kunnen komen is er vaak een login nodig, tenzij het een public ftp is.

Gezien het geen public ftp moet worden omdat jij de enige login wilt hebben op de aangegeven poort, heb je dus een password nodig, en geen anonymous login zoals bij public het geval is.

Nu elke pc heeft op internet een adres om deze te kunnen bereiken, heb je breedband, dan is dit adres(het ipadres)vaak een vast adres.

Wanneer jij vanaf je pc wilt inloggen om vervolgens iets op die pc te zettten, zul je eerst moeten zorgen dat die andere pc een ftpserver draait om vervolgens mbv zijn ipadres in te kunnen loggen met naam en password die de beheerder v.d. server heeft aangemaakt.

Die code(ftp://naam:password@ip-adres:poort/) is er verder alleen om zonder popups in één keer in te kunnen loggen zoals je bv ook kunt doen bij je mail van je provider(bij hccnet iig wel).

vb:
pc amerika heeft ipadres= 98.541.124
naam= martin
pass= hgbs3
poort(kun je zelf aangeven in de ftpserver) = 1200

Login die je dan kunt intypen in de browser, maar bij voorkeur in een ftp programma=
ftp://martin:hgbs3@98.541.124:1200

Snap?:rolleyes:
Verder zal degene die de server beheerd zeer waarschijnlijk enige wijziggingen aan zijn firewall moeten doen om het werkend te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb op mijn pc een serverprogramma geïnstalleerd serv-U (aanbevolen door ik geloof prosac)
Het werkt alleen nog niet.

Ik zit achter een router met als ip adres voor deze pc 192.168X.X
Als ik dat invoer kan ik vanaf mijn eigen computer contact maken met mezelf maar vanaf buiten niet. OK dat lijkt me logisch

Als ik echter het ip-adres van mijn cabelmodem invoer dan werkt dat ook niet. Niet van binnenuit, niet van buiten. Ik heb wel inter de firewall van de router aanstaan, maar als ik die uitzet ben ik onbeschermd en dat wil ik niet.

Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

met vriendelijke groet,

Martin

PS sorry Mario, ik was hem kwijt (de vraag)
 
Welk merk/type router heb je?

Groetjes Erik Rothuis
 
Login op de router, ga naar "General Setup", "NAT", "Virtual Servers", en verander de volgende instellingen.

sweexserver.jpg


Klik op "Apply", en dan zou het moeten werken.

Groetjes Erik Rothuis
 
Laatst bewerkt:
Hi Erik,

Helaas werkt het nog niet.

Als ingelogd wordt op ftp://192.168.2.100 dan krijgt hij het bericht: Geen toegang tot de map, kan de server niet vinden, maar dat lijkt me logisch omdat dit geen specifiek ip-adres is.
En logt hij in op mijn cabel ip adres (nadat ik dat ook heb opgegeven in serv-U dan doet hij niets en loopt de pc uiteindelijk vast.

Overigens intern (naar mijn eigen pc) met een ftp proggie gaat wel op dat adres 192.168


:(

grt. Martin
 
Laatst bewerkt:
Ja maar het ip adres 192.168.2.100 is toch niet het ip adres van de pc waar de server op staat, of wel?

Heb je de instellingen zo gezet als in het plaatje?

Groetjes Erik Rothuis
 
Ja ik heb het gezet zoals op het plaatje.

Nee en ja.
Het kabelmodem, dus waar internet binnen komt heeft als adres 213.xxx.xxx.xxx en het local adres is dus 192.168.2.100 daarheen verwijst de router als het gaat om de pc waar die server op moet gaan draaien.
Daarnaast staat in dit netwerkje nog een 2e pc die ook op de router is aangesloten.
 
Maar is dat ook daadwekelijk een computer in jouw netwerk, waar die software op staat? Anders werkt het niet. Je moet poort 21 mappen naar een bestaand LAN ipadres zoals 192.168.2.6. En op de pc die 192.168.2.6 krijgt toegewezen moet de server software staan.

Groetjes Erik Rothuis.
 
Goeie morgen Erik,

Fijn dat je me wilt helpen overigens.

Ik heb hier 3 aansluitingen op een router. Deze pc - de Pc van de kinderen - en een aansluiting voor mijn labtop vcan het werk.

De software van serv-U staat op deze pc. Die heeft als lokal ip die 192.168
Dat ip is ook aangegeven in het domain van de server.
Mijn modemcabel heeft een ander ip dat ik van chello heb gekregen. Daar komt dus alle internet op binnen en gaat dan naar de router die het verdeeld naar de juiste pc.

Nou weet ik dus niet welk ip ik moet invullen in die software van serv-U.
Ik weet ook niet welk ip een buitencomputer moet invullen in de URL of in het FTP profiel als die toegang tot mijn computer wil krijgen.

Ik krijg het gewoon nog niet werkend :confused:

grt. Martin
 
Je schrijft:

De software van serv-U staat op deze pc. Die heeft als lokal ip die 192.168

Maar is dit het hele adres? Of laat je de laatste twee cijfers van het ip adres, uit veiligheids overwegingen, weg?
Dit is niet nodig omdat hackers daar toch niets aan hebben. Omdat het een locale ip adres reeks is.

Gereserveerde locale ip reeksen zijn:

10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255

Groetjes Erik Rothuis
 
Ik heb het probleem opgelost.

In de software het lokale ip-adres opgeven en
de externe computer laten inloggen op het externe modem-ip-adres. Zo werkt het nu als je een ftp programma gebuirkt zoals ws-FTP.

Toch raar dat er nergens in de helpfile dit zo beschreven staat, of ik moet er echt overheen gelezen hebben.

Bedankt voor je hulp en wie weet CU

Groetjes Martin van de Mortel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan