Bestanden overzetten van de ene naar de andere pc traag?

• Onderwerp starter Onderwerp starter crash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik ben bezig m'n "servertje" leeg te halen. Nu ben ik het nodige aan het backuppen naar m'n "werk pc", maar vind dat dit erg traag gaat.
5GB duurt ongeveer een kwartier. Lijkt me dat dit sneller zou moeten gaan. Er moet namelijk nogal wat aan gigabytes over gezet worden.

Server:
Windows XP Pro.
10/100 Realtek RTL8139 netwerkkaart.

Werkpc:
Windows Vista Ultimate
Intel(R) PRO/1000 CT netwerkkaart (onboard).

Ik gebruik normaal een LAN Switch. Met of zonder de Switch maakt geen verschil.

De "werk pc" heeft een Dualboot met Xp naast Vista. Via XP gaat het net zo traag.

Ligt dat niet aan firewall, spywarescanner en virusscanner instellingen op beide machines, die bestandje voor bestandje checken?

Firewall/virusscanner uit gehad, Spywarescanner heb ik niet als actieve scanner.

Hier een screenshotje:
attachment.php

Ik ben voor de rest niets aan het down/uploaden.

Bijlagen

• langzaam.jpg
    langzaam.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 200
Laatst bewerkt:
3,56 mb/sec is toch een hele nette waarde? Da's 12 giga in het uur, ik teken ervoor! (met m'n draadloze verbinding naar een van mijn andere pc's. Als ik daar naartoe moet backuppen duurt die 12 giga een paar uur)

Hmm, het ging vanmiddag nog met 5MB/sec. Ik meen me te herinneren dat dit sneller ging. 30GB in een half uurtje.:confused: Ik ben op het net aan het zoeken geweest en kwam snelheden van 30MB/sec tegen. Nu zal het met die 10/100 netwerkkaart niet haalbaar zijn, maar toch lijkt het me dat het sneller moet kunnen.

Laatst bewerkt:
Jammer Pete1 dit heeft niet geholpen. Inmiddels gaat het wel iets sneller, maar het duurt uren voordat ik ruim 100GB gebackupt heb.
attachment.php

Volgens de bijlage lijkt de snelheid nu verdubbelt, maar helaas zakt het vrij snel weer in. Zelfs tot onder de snelheid van de eerdere screenshot.:(

Bijlagen

• iets beter.jpg
    iets beter.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 114
Iemand nog een idee? Kreeg een mailtje van oonze waakhond.:D

Aan je netwerk zal het waarschijnlijk ook niet liggen.Ik denk meer aan de lees/ schrijfsnelheid van de betreffende HDD's

Enne, staat op een van die HDD's toevallig ook nog je besturingssysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan