Bestanden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over een netwerk, ik zit met meedere pc's en ik wil i.v.m een netwerk bepaalde bestanden overzetten van de ene pc naar de andere, kan iemand me een beetje opgang helpen??

Windowsversies?

Heb je al een netwerk of moet je dat nog maken en hebben alle computers windows xp.
Hoe ga/is je netwerk gemaakt.
Wil je ook op alle pc's gaan internetten zo ja hoe ga je het internet nu op. adsl - cable - isdn
Welke hub of router gebruik je.
Als je al een netwerk hebt dan kun je gewoon je mappen delen.

we lezen je antwoorden wel.

Alvast suc6 gewenst.

Ik heb nog geen netwerk, maar moet er wel komen alle 3de pc's gaan op het internet via de kabel.
en die router is een belkin 4p kabel router.
Dus kan ik de mappen delen, maar hoe?
En deze pc word verkocht maar ik wil wel al mijn bestanden overzetten naar die nieuwe, hoe kan ik dat het beste doen?
je ziet wel vragen genoeg.....

Je hebt nu diverse pc's die al het internet opgaan via je router. in principe is dat al een netwerk.
Alle pc.s hebben xp (daar ga ik van uit) in xp kun je een wizzard "netwerk maken" uitvoeren. Kies voor een klein bedrijfsnetwerk en volg dat gewoon.
Op een gegeven moment kom je dan bij bestanden en printer delen, volg dit netjes en je komt er vanzelf uit.

als je het netwerk compleet heb, dan kun je ook nog op een map gaan staan en dan via de rechter muis knop ga je dan naar delen.

Suc6.

Ik heb gewoon 2 pc naast elkaar staan en ik wil gewoon bestanden overzetten naar die nieuwe pc voordat ik die oude verkoop,maar helaas gaat het nog steeds niet, ik heb gewoon een kabel op die oude aangesloten en die verbonden met die nieuwe pc, en dan via de Wizard wil ik bestanden en instellingen overzetten Dat doe ik gewoon met een seriële kabel via de COM poort en ik werk met een 9 pins stekker, wat doe ik verkeerd???????

Een netwerk opzetten, dat is allemaal leuk en aardig als je weet hoe het moet, maar beide pc's staan nu op automtisch detecteren maar dat duurt zo lang, is dat toch normaal? want ik heb dit dus nog nooit gedaan..

In het blad tips en trucs nummer 12-1 (is net uit) staat op bladzijde 8 bij tip 01 : Geautomatiseerde verhuizing.

Klik op start -> alle programma's -> bureau-accessoires -> systeemwerkset -> wizzard bestanden en instellingen overzetten.

Probeer maar eens of dit is wat je wilt.

suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan